- 27 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8588
- GBP / BGN 2.3429
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Лъжите за сваления "Боинг" стават все по-явни
22 Юли 2014 | 09:39
/КРОСС/Руското министерство на отбраната представи подробни данни за трагедията, разиграла се в небето над Източна Украйна
Средствата за обективен контрол (СОК) на Руската федерация са фиксирали детайлно - минута по минута и секунда по секунда, кошмара, разиграл се в четвъртък вечерта в небето над Донецк. Картината, която се оформя от спътникови снимки, графики и други визуални документи на Министерството на отбраната на Русия, бяха изнесени по време на пресконференция в Москва от началника на Главното оперативно управление на Генералния щаб на Въоръжените сили генерал-лейтенант Андрей Картополов.
Разкритията са фиксирани от съвременна електронна техника, които не търпят опровержение и повдигат серия от въпроси както към киевските власти, така и към администрацията на Обама, които побързаха да обвинят за трагедията Москва и силите за самоотбрана на Новорусия. Учудващо бе, че още в часа на катастрофата, когато останките от "Боинг"-а на Малазийската авиокомпания продължаваха да горят в полето, а по дворовете на близкото село да лежат труповете на някои от загиналите 298 пътници и членове на екипажа, в Киев, Вашингтон и редица европейски столици вече бяха категорични в изводите си и за причините на катастрофата, и за авторите на престъплението, и за т.нар. доказателства за тезите си. Не по-малко учудващо е, че всички те призоваваха за скорошно, независимо и обективно международно разследване, но 5 дни след катастрофата не направиха нищо за това и експертите така и не можаха да пристъпят към същинска работа. Същевременно украинската армия не само не спря бойните действия, а засили наказателната си операция с тежка артилерия и авиация по мирното население в Донецк и Луганск в непосредствена близост до мястото на падане на самолета.
Какви са неопровержимите факти?
До Донецк "Боинг"-ът следва установения коридор, а след това неочаквано поема курс на север, като границата на отклонение достига 14 км, а след това се наблюдава маневра на екипажа в опит да се върне в първоначалния коридор, но така и не успява да я завърши. В 17.20 ч. на 17 юли самолетът започва рязко да губи скорост, а в 17.23 ч. вече изчезва от радарите на диспечерите от Ростов на Дон, които е трябвало да го поемат всеки момент по по-нататъшния му път. До момента на трагедията самолетът е бил в зоната на управление на украинските диспечерски служби. Но той попада и в зоната на действие на зенитно-ракетните комплекси "Бук", с които украинската армия разполага.
На представените на пресконференцията карти, снимки и графики от радиолокационните системи на Русия ясно - по дни и часове, може да се проследи засилената интензивност на работния режим на украинските системите "Бук" в деня на трагедията. От 15 юли тази интензивност започва да нараства и достига максимум на 17 юли. На 15-и в района на катастрофата са фиксирани 7 "Бука", на 16-и - 8, и на 17-и те стават 9. Още на следващия ден броят им започва да намалява, като вчера в района има само 2-3. В МО на Русия разполагат и с космически снимки с разположените на украинските системи за ПВО в района.
Моментът, в който възникват особено много въпроси, е появата на радарите на украински военен самолет Су-25, който лети в посока към малайзийския "Боинг". "Руските СОК фиксираха самолет на украинските ВВС да набира височина, като в даден момент разстоянието от него до пътническия самолет не бе повече от 3-5 км. По своите характеристики Су-25 може да достигне височина от 10 км и разполага с ракети "въздух-въздух" от клас Р-60, които поразяват цели максимум на 12 км и гарантирано до 5 км", заяви ген. Картополов. Това потвърждават видеокадрите, получени от Ростовския център за наблюдение на полетите.
Особено любопитен е фактът, че моментът на катастрофата и моментът за наблюдение на съответната територия край Донецк от определен американски спътник съвпадат. По данни на руските СОК от 17.06 ч. до 17.21 ч. на 17 юли над Югоизточна Украйна е прелитал американски апарат от експерименталната космическа система, предназначена за фиксиране и проследяване на стартове на ракети с различен обсег на действие. Няма съмнение, че САЩ разполагат със снимки от този спътник, които би трябвало да предоставят на международната комисия за разследване на случая. Представени бяха и кадри, на които се вижда летателен апарат в близост до траекторията на "Боинг"-а до момента на неговото падане, след което се е отдалечил. Той обаче не е бил идентифициран, защото е летял на доста по-ниска височина и вероятно е нямал апаратура за радиолокационно прехващане, както често е при военните самолети.
Всички изнесени на пресконференцията факти и данни ще бъдат предоставени на международното разследване, заявиха от руското МО.
Въпросите, които чакат отговор?
- Защо досега властите в Киев не са предоставили на следствието и на обществеността фактите, които разкриват записите от разговорите между екипажа на "Боинг"-а и украинските диспечери?
- Защо в района и деня на катастрофата е имало толкова много системи "Бук" още повече, като се знае, че опълченците не разполагат с никакви самолети? Защо техният брой и активност рязко нарастват в момента на трагедията, а след това спадат?
- Защо фиксираният в небето край "Боинг"-а СУ-25 е летял по трасето на гражданските полети и в такава близост до пътническия самолет?
- Защо САЩ, след като обвиняват Русия и донецките въстаници в трагедията, не предоставят доказателствата си? Защо не публикуват спътниковите си снимки?
- Защо от самия миг на катастрофата бе лансирана една-единствена версия, като доказателства се представят фалшиви видеоматериали, които се пускат в интернет?
(Пресконференцията бе предавана директно по тв канал "Россия 24" със синхронен превод на английски език, а документите от нея бяха публикувани във всички руски агенции).
Източник: "Дума"