• 25 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Учениците до четвърти клас няма да повтарят

Учениците до четвърти клас няма да повтарят

/КРОСС/ Учениците от втори и трети клас няма да имат оценки. Това решиха депутатите при гласуване на текстове от Закона за предучилищното и училищното образование. В момента това правило важи за първокласниците, като те завършват с една годишна качествена оценка, във втори и в трети клас имат количествени и качествени оценки, като учениците сега не повтарят до четвърти клас.

Според зам.-председателката на образователната комисия в парламента Корнелия Маринова образованието ще е по-качествено, ако отпаднат количествените оценки в началния етап на образованието.

Междувременно народните представители одобриха и идеята учениците от първи до трети клас включително, които не са усвоили учебната програма за съответния клас, както и учениците от ІV клас, които имат годишна оценка „слаб (2)" по учебен предмет, да не полагат изпити за промяна на оценката и да не повтарят класа, ако са се обучавали в дневна, индивидуална, самостоятелна, дистанционна или комбинирана форма.

За тези ученици ще се организира допълнително обучение по време на лятната ваканция при условия и по ред, определени със заповед на директора на училището.

При необходимост допълнителното обучение може да продължи и през следващата учебна година.

Учениците от XII клас, които имат годишна оценка "слаб (2)" по един или по няколко учебни предмета, също няма да повтарят, а трябва да се явяват на поправителни изпити, докато изкарат по-висока оценка.

Няма да повтарят и учениците със специални образователни потребности. Ако имат двойка по даден предмет, по преценка на екипа за подкрепа за личностно развитие в следващия клас може да се разработва индивидуална учебна програма за тях. Ако не му бъде разработена такава програма, през следващата учебна година ученикът ще полага поправителен изпит.

Депутатите приеха и разрешиха и въвеждането на комбинирана форма на обучение на деца със специални образователни потребности.

При комбинираната форма децата учат част от предметите с останалите ученици в дневна форма. Други предмети учат по индивидуален учебен план, препоръчана от екипа за комплексно педагогическо оценяване. Екипът ще извършва оценка на образователните потребности на тези деца по специална методика.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.