-
13 Март 2025 |
USD / BGN 1.7967
GBP / BGN 2.3262
CHF / BGN 2.0333
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Тест на BMW Серия 7: Магистрални неволи

25 Декември 2015 | 10:38

/КРОСС/Когато седнете зад волана на автомобил за минимум 232 000 лева, няма начин да не се почуствате особено. За тези пари колата, която карате трябва да е изключителна. В случая става въпрос за върховата лимузина на BMW - дългата версия 750Li xDrive с най-мощния бензинов мотор с 450 коня под капака.
За иновациите, лукса и системите за сигурност разбрахме много месеци наред преди "седмицата" да излезе на пътя. Удобствата в автомобила не ме изненадаха, учудих се, че релакса и спокойствието го има в не по-малка степен и зад волана. Не говоря за половин дузината масажни функции на креслото. Имал съм късмета да карам почти всички съвременни луксозни коли (и не само) в последните 16 години, но за първи път шофирам автомобил, в който скоростта така да не се усеща. Това чувство не се променя дори и да преминете в спортен режим. На магистралата от София до Благоевград, където в новия си участък след Дупница е доста сложна за бързо каране с многобройните си виражи, усещането бе, че другите коли бяха спряли. Или още "по-страшно" - сякаш се движеха назад. В луксозния кожено-неонов салон се долавяше само шума от зимните гуми и настилката.
С новата "седмица" тези "магистрални неволи" са свързани със скоростта. Ако искате да не нарушавате правилата на движение, постоянно трябва да сте на темпомат, със закованите на разрешените от закона 140-145 км/ч. Иначе нямате шанс. Все сте заплашени да надвишавате позволената скорост и то с много. Просто лимузината е толкова стабилна и обезшумена, че дори и при шеметни скорости не усещате нищо.
Стоманено карбоновата и алуминиева конструкция на беемвето го прави по-леко със 130 килограма, което се отразява забележително на динамиката. При прекалено голяма скорост обаче има лекичко вибриране на колата заради мекия карбонов материал. Това естествено не влияе на управлението.
За уникалното пътно поведение играе роля най-вече серийното въздушно окачване и динамичния контрол на амортисьорите. За първи път се позволява активиране и на още една настройка, при която автомобилът сам се нагажда към стила на шофиране и особеностите на пътя.
Много е интересно и електромеханичното кормилно управление, от което доста западни журналисти не останаха очаровани. Истината е, че с него трябва да се свикне. Разликата с класическата механична връзка между кормилото и колелата е, че воланът се усеща по-лек. При излизането от завой сме свикнали едва ли не да се върне сам в "правото" си положение, докато тук това не се случва, а следва зададената траектория на движение. От тук и прецизността на каране се вдига в пъти.
Захранването с въздух на окачването се осигурява от електрически компресор и резервоар за сгъстен въздух. По този начин нивото на каросерията се адаптира към степента на натоварване (как ускорявате или колко бързо карате). Благодарение на индивидуалното за всяко колело захранване с въздух се компенсира и неравномерното натоварване на автомобила.
Може и ръчно да регулирате нивото. С натискане на бутон "седмицата" се повдига с 20 мм. При достигане на скорост над 35 км/ч автоматично се възстановява стандартното ниво. Освен това при висока скорост, както и при активиран режим Sport, каросерията автоматично се снижава с 10 мм.
Преимуществата на въздушното окачване стават още по-големи в комбинацията със серийния динамичен контрол на амортисьорите. Те са с електронно управление и подобряват както комфорта на возене, така и динамиката на управлението на лимузината. Освен споменатия адаптивен режим на каране имаме ЕCO PRO, COMFORT, COMFORT+ и SPORT. Последният може да го направите по собствен вкус, като например оставите воланът да е по-директен, но амортисьорите по-комфортни.
Че "седма" серия е абсолютен господар на пътя, го усещат и останалите автомобили при движение по нормален двупосочен път. Изпреварването с тази лимузина наистина е като детска игра (на която, ако и се предоверите обаче, може да има лоши последствия!). Става за части от секундата, а насрещно движещите се коли отбиват дори и в банкета без да е нужно това и въобще не ги застрашавате, защото маневрата изпреварване отдавна е приключила и то с невероятна лекота и бързина. Това става възможно и благодарение и на невероятния синхрон между мощния бензинов двигател и 8-степенната автоматична трансмисия.
BMW 750Li xDrive разчита на новия 4,4-литров V8 двигател с мощност 450 к.с. с "дабъл" турбо, който освен всичко е комбиниран с интелигентното двойно задвижване на баварците. Максималните коне са налични при 5500-6000 оборота, а за убийственото ускорение голям дял има и огромният въртящ момент - 650 Nm, който може да достигне още при 1800 оборота. Това означава, че се изстрелвате неудържимо напред дори и да се движите с 80-100 км/ч.
Освен това тази лимузина се кара с изключителна лекота и в градските тесни улички. Обзорът отвътре е великолепен, а маневреността е такава, че все едно карате много по-малък като размери автомобил (минималният радиус на обръщане е 6,5 метра).
По време на прехода с лимузината между София Кресненското дефиле разходът на бензин показа 12,3 литра на сто. Напълно приемлив за такъв тип кола (още неразработена) и по-бързичко каране по магистралата.
Другата бензинка е BMW 740i с 326 к.с., старт от място до 100 км/ч за 5,5 сек и разход 7 литра. Най-вече за европейските пазари е предвиден и нафтовият 730d с мощност 265 к.с. Този агрегат дърпа лимузината до 100 км/ч за 6,1 сек, а разходът на нафта при комбинирано каране е едва 4,9 л на 100 км.
Интересна ще е и хибридната версия. Тя позволява изминаването на до 40 километра само на ток и среден разход на гориво от 2,1 л/100 км. Модификацията 740e се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател и електромотор с обща системна мощност от 326 к.с.
Факти
- BMW Серия 7 е първият автомобил в сегмента, който може да бъде оборудван с лазерни фарове, включително BMW Selective Beam. Те осигуряват обсег на дългите светлини от 600 метра. Това е два пъти по-голямо разстояние в сравнение с LED фаровете. Иновативните лампички излъчват чисто бяла и много ярка светлина благодарение на целенасоченото преобразуване на лъчите от миниатюрните лазерни диоди. Лазерните диоди и рефлектори се отличават с много компактни размери, ниско тегло и ниска консумация на електроенергия. Тяхната ефективност е с около 30 % по-висока от тази на икономичните LED фарове.
- BMW Серия 7 е първият сериен автомобил в света, който може да паркира напред без водач зад волана. Маневрирането се активира от шофьора от BMW Display ключ (прилича на малък смартфон) и се извършва полуавтоматично от лимузината, като водачът е отговорен все пак да следи за евентуални препятствия пред колата. След паркирането двигателят може да бъде изключен с ключа, а при изкарване отново да бъде стартиран. При дистанционното изкарване от паркомястото автомобилът автоматично се движи директно назад.
- BMW Touch Command е таблет със 7-инчов дисплей, интегриран в средния подлакътник отзад. Той е свързан със системите на автомобила и предлага всеобхватни възможности за управление и настройки. Така например с таблета Samsung могат да се регулират задните седалки и седалката на пътника до водача, както и да се управляват климатизацията, вентилацията, подгряването на седалките отзад, интериорното дифузно осветление, щорите на стъкления покрив и слънцезащитните щори на прозорците. Освен това е възможно и управление на развлекателните функции.
- Тази лимузина може да са управлява вътре с жестове. "Плъзгане" или "показване" се идентифицират в зоната за разпознаване над средната конзола и активират съответната функция, например приемане или отхвърляне на входящо телефонно обаждане. Чрез въртящи движения на показалеца може да бъде регулирана силата на звука. Управлението с жестове допълва досегашните системи като iDrive Touch контролера. Като помощ при управлението активните в момента жестове се изобразяват на контролния дисплей. Освен това системата дава и незабавна звукова и визуална обратна връзка на жестовете.
- Опция за удължената версия е пакетът Executive Lounge, включващ четиризонова климатична инсталация, луксозни кресла отзад с електрическо регулиране, масажна функция и активна тренировка на гърба и задните части. Има и възможност седалката до водача да се измести с допълнителни 9 см напред, като на облегалката му се монтира електрически задвижвана опора за краката. На разположение на возещите се отзад са също сгъваема масичка, допълнителни поставки за напитки, както и въпросният мобилен таблет за управление на функциите за забавление и комфорт. За дългата версия се предлага и панорамен стъклен покрив Sky Lounge по чиято повърхност се проектира графика, наподобяваща звездно небе.
- Пакетът Ambient Air осигурява йонизиране и ароматизиране на въздуха с избор от осем аромата. Лимузината може да се поръча и с музикална система Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound.
- Ако въздушната възглавница се надуе при катастрофа, колата автоматично ще се свърже с кол-център. Той ще я потърси и, ако няма отговор, ще бъде изпратена линейка. За допълнителна сигурност седалките имат сензори, които установяват дали пътникът е възрастен или дете. Така колата програмира еърбега да се отвори според теглото, височината и възрастта на човека.