- 28 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8743
- GBP / BGN 2.3536
- CHF / BGN 2.0816
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Карайте само Лада!
22 Юли 2014 | 14:59
/КРОСС/В стремежа си да даде тласък на родната икономика, руското правителство залага на рестрикциите, вместо на стимулите за бизнеса: премиерът Дмитрий Медведев издаде декрет, който забранява на федералните и регионалните власти да купуват автомобили чуждо производство. Занапред всички коли за служебно ползване, линейките и всякакви други видове превозни средства, включително в обществения транспорт, трябва да са само руско производство.
Изберете руското!
Чуждото обаче не винаги е чуждо, както се оказва: автомобили от чужди марки също ще могат да се използват като служебни, стига някаква част от тях да е била произведена или монтирана в Русия. Руският дял обаче не трябва да е под 30 на сто, а към 2018 година той ще нарасне до 70%.
Русия има вече достатъчно опит в автомобилостроенето, а и друг път си е позволявала по този начин да поощрява родното производство за сметка на вносното. В същото време много чужди автомобилни фирми произвеждат в Русия. За беда обаче руските държавни служители си падат по луксозните лимузини - най-вече германско производство. Президентът Путин например се вози в Мерцедес Ес-класа, при това в ескорт от джипове мерцедеси. Това обаче не му пречи да пропагандира руските коли, което той е правил неведнъж:
При посещението на американския му колега Джордж Буш в Москва през 2005 г. Путин му се похвали с историческата си Волга от 1956 година, и дори му помогна да я подкара в лятната си резиденция. Помни се също и пиар-акцията му от преди 4 години, когато със сигнално жълта Лада руският лидер пропътува хиляди километри през Сибир - за всеки случай следван от две резервни коли и един влекач.
Над милион са служебните коли
Едва всеки осми служебен автомобил в Русия е Лада, казва по този повод Бернд Хонес от "Germany Trade and Invest" в Москва. "Де факто нито един висш държавен служител не кара тази марка и дори полицейските коли са мерцедеси", допълва той. На почит - в явно противоречие с новия декрет - са чуждите автомобили от висок клас, и най-вече германските и японските, свидетелства Хонес.
В Русия най-големият клиент на автомобилните производители е държавата. По пътищата на страната се движат повече от 1 милион служебни коли, а годишно се купуват 75 хиляди нови. Това струва на държавата немалко пари. Но е доста съмнително, че рестрикциите са верният път за решаването на съществуващите проблеми. Още повече, че много от водещите автомобилни концерни, като Форд, Фолксваген, БМВ или Тойота, имат свои производства в Русия и за тях декретът на Медведев в случая не важи.
Източник: dw.de