• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Удар по джоба на шофьора: "Гражданска отговорност" може да поскъпне

Удар по джоба на шофьора: "Гражданска отговорност" може да поскъпне

/КРОСС/ Приходите от задължителната застраховка "Гражданска отговорност" не стигат, за да се покрият щетите от катастрофите, показва анализ на Комисията за финансов надзор (КФН), публикуван на сайта на регулатора.

Документът обхваща времето от 2012 до 2017 г. и е направен по обобщени данни, предоставени от застрахователните компании. Представени са показатели за четири рискови групи: леки коли, товарни коли до 5 тона, камиони над 5 тона и автобуси, седлови влекачи и в последната група - всички останали.

Изводът на КФН е, че за най-масовите категории - леки коли, камиони и автобуси, събраните премии не достигат, за да покрият разходите на застрахователните компании, съобщава "24 часа".

Според хора от бранша не е изключено това да доведе до вдигане на цената на задължителната полица. Друг фактор за очаквано повишение на цената на задължителната застраховка е вдигането на максималната сума, до която компаниите ще носят отговорност, от сегашните 10 млн. лв. на 10,42 млн. лв. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането, предложени от КФН.

Според данните между 2013 и 2016 г. премиите в първата рискова група – тази на леките коли, са били достатъчни за покриване на разходите по застраховката. Но през 2017 г. вече има потенциал за значителна загуба на база данните за предявените претенции. Брутните премийни приходи в общото застраховане за 2017 г. са били 1,752 млрд. лв., а общата сума на заявените претенции е над 3 млрд. лв., отчита изданието.

Камионите над 5 тона и седловите влекачи също генерират сериозни загуби за застрахователите, става ясно от анализа на КФН. Според един от използваните методи за анализ, камионите и автобусите са донесли загуба на застрахователите от 7,8 млн. лв. Основната причина за това е, че те причиняват доста големи щети.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

ми застрахователните компании нали са частни? Нека те си решат дали стига. На който му стигат - ще продължи със старите нива ище има много повече клиенти, а някой ще фалира естествено. Пазарната икономика май хич я няма и ще видите еврозона през крив макарон. Не може гаранционния фонд да изисква тип държавно централизирано управление. Иначе се превръща в монополен тръст и КЗК трябва да го закрие.

24.07.2018 11:36:07

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.