• 28 Септ 2024 |
  •  USD / BGN 1.7529
  •  GBP / BGN 2.3469
  •  CHF / BGN 2.0763
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 29°C

Държавата преговаря с Deutsche Bahn да поеме управлението на БДЖ

Държавата преговаря с Deutsche Bahn да поеме управлението на БДЖ

/КРОСС/ Правителството е започнало преговори с немската компания "Дойче Бан Интернешънъл" да поеме мениджмънта на БДЖ. Това съобщи вчера транспортният министър Данаил Папазов. До края на седмицата или в началото на следващата седмица се очаква от компанията да изпратят писмо с намерения, както и да стане ясно колко ще струва наемането на германските мениджъри, съобщава „Сега”.

 

Според Папазов "Дойче Бан" ще направи анализ на състоянието на компанията и ще предложи мерки за преструктуриране. След приключването на реформата ще се мисли или чуждите мениджъри да останат за постоянно, или за мениджмънт, което ще действа успоредно с българското ръководство на БДЖ. Транспортният министър посочи, че компанията има опит в подобни проекти.

От "Дойче Бан Интернешънъл" са се срещнали във вторник и с премиера Пламен Орешарски. "Имаме нужда от практични решения, които да променят визията за развитие на дружеството, а не от консултантски проекти, които да стоят добре по лавиците", е заявил министър-председателят. Данаил Папазов допълнил, че досега всички правителства са се съобразявали с препоръките на международните консултанти, но желаната промяна в БДЖ не се е случила. Според него причината за това е, че в основната си част препоръките са свързани единствено с финансовото оздравяване на дружеството, а не с коренна промяна в управлението му. "Каквото и правителство да дойде, проблемите с БДЖ ще стоят на дневен ред и колкото по-рано започне тяхното решаване, толкова по-добре и за дружеството, и за ползвателите на услугите му", е коментирал министър-председателят.

В момента усилията на БДЖ са насочени основно да покрива стари задължения, които са в размер на 740 млн. лв. На практика от ноември 2009 г. БДЖ не е в състояние да погасява задълженията си и дълговете започват да се просрочват. Сумите, които се изплащат към банки, са малки - лихвите и частично покриване на главниците. Най-големите кредитори на БДЖ са немската KfW, с чиито пари са купени мотрисите Siemens, и държателите на книжа по втория облигационен заем, които постоянно бомбардират компанията с писма за пропуснати падежи. На немската банка БДЖ дължи 230 млн. лв., а по облигационния заем - още 200 млн. лв. Заради натрупани просрочия кредиторите поискаха да започне разпродажба на новите мотриси, на над 3000 товарни вагона, както и на други активи на компанията.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.