-
20 Фев 2025 |
USD / BGN 1.8745
GBP / BGN 2.3610
CHF / BGN 2.0730
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето:
София 0°C
Проучване: След 300 харесвания „Фейсбук” знае повече за вас, отколкото партньора ви

16 Април 2018 | 16:03

/КРОСС/ След едва 300 харесвания в социалната мрежа „Фейсбук” тя ще знае повече за вас, отколкото партньорът ви, сочи проучване на социалната мрежа, направено през 2013 г. и цитирано от Си Ен Ен.
Проучването е проведено от Майкъл Косински, който е експерт по изчислителна психология. Според него по това какво харесваме онлайн може да се направи много точно предположение за нашия характер, раса, сексуалност и политическа принадлежност.
Косински разработил алгоритъм, който познава дали участниците в експеримента са бели или чернокожи с точност от 95%, дали са мъж или жена с точност 93%, хетеросексуален или хомосексуален с точност 88% и демократ или републиканец с точност 85%. Алгоритъмът събира данни от това какво са харесали участниците в проучването.
Само с 10 харесани страници във „Фейсбук” алгоритъмът на Косински ще ви познава по-добре от колегите ви, със 70 харесвания – по-добре от приятел или съквартирант, със 150 харесвания ще знае повече за вас от собственото ви семейство, а с 300 харесвания – алгоритъмът ще ви познава по-добре от собствения ви съпруг.
Косински е посочил и примерни страници, които ако сме харесали, говорят за нашия характер.
Ако по характер сте либерална и артистична натура е много по-вероятно да сте харесали страници свързани с Оскар Уайлд, Чарлз Буковски, Леонардо да Винчи и др.
Косински посочва, че най-вероятно и „Фейсбук” разполага с подобни алгоритми, благодарение на които може да направи доста добро обосновано предположение на какви реклами бихте реагирали и какво бихте купили онлайн.