• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8588
  •  GBP / BGN 2.3429
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Министерството на културата се обяви за запазването на паветата по "Дондуков"

Министерството на културата се обяви за запазването на паветата по "Дондуков"

/КРОСС/ Министерството на културата е за запазване на паветата на столичния бул. "Дондуков". Това заяви министърът на културата Боил Банов на края на организираната от ведомството дискусия относно възникналия дебат дали настилката от павета на булеварда трябва да бъде подменена частично, изцяло, или изобщо да не бъде подменяна с асфалт.

"Логично ми прозвучаха всички изказвания в посока предварителен анализ, събиране на експертни становища, аналогия с други държави - това само би помогнало на всички", обобщи Банов, цитиран от "Дарик".

Той посочи още, че от миналата година паветата в София са паметник на културата с "местно значение".

Архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности, посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума.

"Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес", добави тя.

Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.

Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет наследство.

Архитект Ивайло Петков от "Група град" изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази булеварда в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му - дали ще бъде транзитен булевард или градска улица.

От организация "Спаси София" заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда.

Акцент в изказванията беше качеството на ремонта, който и вариант да се избере.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Бедата е, че вече няма хора, които да могат да редят павета и да подготвят основата за паветата. Затова новопавираните улици бързо се нагърчват и дразнят водачите.

31.05.2017 20:24:37

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.