• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Мая Манолова: 28 420 граждани са потърсили помощ от омбудсмана за една година

Мая Манолова: 28 420 граждани са потърсили помощ от омбудсмана за една година

/КРОСС/ „Отмина една година от момента, в който притеснената „червена" Мая Манолова влезе за първи път в институцията на омбудсмана. Мисля, че за тази една година успях да докажа на всички и на себе си, че към този цвят можем да прибавим бяло и зелено, за да са спокойни всички, че съм национален омбудсман на България и защитавам еднакво ефективно и активно всички български граждани." Това каза Мая Манолова на пресконференция по повод една година на поста омбудсман.

Националният обществен защитник представи дейността на институцията в цифри, от които става ясно, че 28 420 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана. 17 919 са консултираните граждани в приемната на Манолова, като 1 112 от тях са изслушани лично от нея.

„Жалбите и сигналите за този период са 10 501 бр., което е абсолютен рекорд в историята на институцията и е 100% повече от постъпилите жалби за предходния период. 8 784 жалби са приключени, което също е с 60% повече от приключеното за предната година", допълни омбудсманът.

Манолова беше категорична, че най-голям брой български граждани са се жалвали срещу доставчиците на обществени услуги и монополните дружества.

„Първенци с отрицателен знак са „Топлофикация", жалбите срещу тях са нараснали с 216% и за този период са 908. С 200% са нараснали и жалбите срещу банките. Сериозен ръст на жалбите има и срещу арбитражните съдилища - 505%", очерта статистиката Мая Манолова.

По думите й за една година в работата на институцията е въведен стандарт 24 часа в денонощието да се изкарват на повърхността проблемите на гражданите, като се търси решение за всеки казус.

„Ако обичайната фраза за 7 години, която звучеше от тази институция, е ние ви разбираме, ние сме на ваша страна, но нямаме правомощия, от нас не зависи, то фразата, която сега бе наложена в институцията, е от нас зависи, ние решаваме проблемите", посочи още омбудсманът.

Мая Манолова аргументира тезата си с цифри - 2379 са отправените от омбудсмана препоръки към държавни и общински органи. 9 законопроекта са внесени в Народното събрание, като част от тях са приети от депутатите на първо четене. Изготвени са 5 специални доклада по важни за обществото теми и са организирани 16 дискусии и кръгли маси.

„Проведохме 3 успешни национални кампании, 4 пъти сезирахме Конституционния съд, 2 пъти ВКС и ВАС за противоречива практика, предоставихме 4 становища по образувани конституционни дела и 5 становища до върховните съдилища по проблеми, които се отнасят до българските граждани", каза Манолова.

6 броя са значимите кампании за българските граждани, които омбудсманът открои. Сред тях е „Великден за всеки" в подкрепа на възрастните хора, надградена с кампанията за отпадане на ДДС върху дарените храни - „Великден - Всеки ден", което от 1 януари 2017 г. ще стане факт. Другата кампания, която бе цитирана от омбудсмана бе срещу злоупотребите на арбитражните съдилища, реализирана в законопроекта за изключване на потребителските спорове от арбитражите, който бе приет на първо четене от НС. Сред 6-те кампании, върху които Манолова обърна внимание бе и тази за детското правосъдие и закриване на специализираните интернати в спешен порядък, както и тази за гласуването на българските граждани в чужбина.

„Ние сме институцията, която имаше последователно поведение и направи много, за това да бъде дадена възможност на нашите сънародници в чужбина да гласуват на предстоящите президентски избори", посочи Манолова. Тя бе категорична, че промените, които сега се правят в изборното законодателство са безкрайно закъснели, в „12 и 1". „Те ще влязат в сила буквално седмица преди вота. Но въпреки това, смятам, че тези промени са за добро, защото ще дадат възможност на повече наши съграждани в чужбина да упражнят конституционното си право на глас", каза омбудсманът.


Сред активите на институцията, които омбудсманът открои, бе и подписването на Истанбулската конвенция, която начерта конкретни стъпки срещу домашното насилие над жени.

Националният обществен защитник посочи още, че през тази една година е посетила над 50 места в страната, като в 29 от тях е организирала изнесени приемни, за да помогне на място на българските граждани по конкретни техни проблеми и казуси.

„Ясно е, че всичко това не се случва от само себе си и не става лесно. Много често се изисква няколко посещения в една и съща община, отправяне на няколко препоръки към отговорните институции в крайна сметка да се реши даден проблем, но това са случва", допълни Манолова.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

МАЯ Е ПАРАЗИТ

НАПИШЕТЕ ОБАЧЕ И КАКВО ТАЯ ПАТКА Е НАПРАВИЛА ОСВЕН ТОВА ЧЕ И ТЯ СЕ ОПЛАКВА НА НАС ЧРЕЗ МЕДИИТЕ -- ТЯ Е ЕДИН ПАРАЗИТ

21.10.2016 10:24:55

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.