- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Изкуственият интелект е по-умен от маркетинг директора
02 Юли 2017 | 09:40
/КРОСС/ Използването на изкуствен интелект в банер планирането осигурява над 35% повече кликове, в сравнение с естествените инстинкти на професионалистите, твърди изследване на технологична компания RTB House.
Данните категорично сочат, че интуицията на опитните маркетинг мениджъри вече не е най-правилната онлайн рекламна стратегия. Изследването е проведено с търговски марки с добро дигитално представяне в Турция, Русия и Холандия.
RTB House селектира вече използвани банери от най-успешните им кампании в миналото. След което стартира нови с визии, селектирани от маркетинг директори, и такива, избрани от алгоритми, ползващи дълбоко учене (подразделение на изкуствения интелект, което имитира невронните мрежи на човешкия мозък).
След седмица се отчитат резултатите и преднината на изкуствения интелект е внушителна - самообучаващите се машини разпознават модели на поведение и предвиждат индивидуалните предпочитания на потребителите далеч по-добре от хората: 35% повече кликове, 7% повече конверсии, 28% повече трафик. Очевидно, че изкуственият интелект е способен да надгради резултатите на най-ефективните банер кампании от миналото.
Данните, които електронната търговия акумулира, съдържат всичко, което трябва да знаем за потрeбителите. Въпросът обаче е как да ги анализираме и използваме, коментира Каталин Емилиан от RTB House.
„Човешката интуиция просто не може да се бори с решенията на изкуствения интелект. За милисекунди самообучаващите се алгоритми могат да сегментират аудиторията, да таргетират изключително точно реклама към всеки отделен потребител и да разберат в реално време промените в потребителското поведение", казва той.
Освен това алгоритмите избягват грешките, които маркетинг специалистите понякога взимат на база его, или остаряла информация. „Маркетинг специалистите трябва да се доверят на изкуствения интелект, за да са адекватни на бързите промени в рекламната сфера. И само няколко кампании са достатъчни, за да се видят мигновенни резултати", обобщава Каталин Емилиан.
Ежегодното изследване на Gartner за маркетинг бюджетите през 2016-2017 г. сочи, че разходите за нови технологии в маркетинг отделите почти са изравнени с тези в ИТ отделите. И дори се очаква през 2017-а да ги надминат. Което означава, че дигиталния маркетинг вече е борба в полето на информатиката.