- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Mastercard и Yellow Taxi представят първото специализирано такси за хора с двигателни затруднения
04 Май 2017 | 14:23
/КРОСС/ Mastercard и Yellow taxi представиха първия в страната таксиметров автомобил, сертифициран и пригоден напълно за превоз на пътници с над 75% обездвиженост. Иновативно оборудваното такси ще бъде на разположение на всички клиенти на компанията в края на месец май, осигурявайки комфортно придвижване на пътници с двигателни затруднения, които могат да го използват без необходимост от асистент и без да се налага да напускат инвалидната количка. Така съвместният проект на Mastercard и Yellow Taxi им дава свободата да се придвижват самостоятелно до всяка точка на столицата.
Специализираният автомобил е фабрично оборудван с рампа, колани и всички останали необходими аксесоари, които гарантират безопасно и комфортно придвижване на хора с двигателни затруднения. По този начин вече не се налага пътници, използващи инвалидни колички, да слизат от тях по време на пътуване. Наред с това, шофьорите на Yellow special taxi са преминали специализиран курс в БЧК и са обучени за безопасно и максимално комфортно обслужване на пътниците с двигателни проблеми.
„Кампанията „Наистина достъпно пътуване" е възможност да помогнем на много хора да открият свободата да се придвижват достъпно и комфортно. Ние в Mastercard знаем, че да предлагаш добра услуга на клиентите означава да ги пренесеш в нова зона на комфорт и сигурност - там, където иновативните решения са част от настоящето", каза Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.
„Радваме се, че си партнираме с Mastercard в този проект. Сигурни сме, че подобен автомобил ще бъде полезен. Това е поредната иновация на Yellow Taxi след електрическото такси и мобилното приложение Yellow Taxi App. Съвсем скоро ще пуснем в употреба и най-новата ни линия автомобили, които ще предлагат още по-голям комфорт на клиентите ", сподели Калин Кокошаров, изпълнителен директор на Yellow Taxi.
Част от съвместната кампания на Mastercard и Yellow taxi за по-достъпна градска среда е и инициативата с отличителни знаци за заведения и институции, които са пригодени за хора с двигателни затруднения. Собственици, управители и служители в офиси на компании, търговски обекти, заведения и обществени сгради, в които е осигурен безпроблемен достъп на граждани с физически проблеми, могат да се сдобият и поставят на видно място стикер, обозначаващ, че те са част от достъпната градска среда. Специалният знак може да бъде изтеглен и разпечатан от тук, както и да се сдобиете с него от автомобилите на Yellow taxi.
Yellow special taxi ще бъде на разположение денонощно, като ще може да бъде поръчан на телефонни номера 02/91119 и 02/4911108, при таксуване на услугата по стандартните тарифи на компанията.
Yellow Special taxi е продължение на кампанията „Наистина достъпно пътуване" на Mastercard и Taxistars, които първи в България въведоха картово разплащане в мобилното приложение в 2016 година. Тогава технологичната компания даряваше по един лев за оборудването на специалното такси от всяко потребителско плащане с карта Mastercard в мобилната апликация.
Как Mastercard променя градската среда
Mastercard успешно реализира редица проекти в цял свят, насочени към подобряване на ефективността на институциите, създаване на по-достъпна и комфортна градска среда за гражданите. През 2014 г. стартира един от знаковите проекти на Mastercard - мрежата за безконтактни плащания във всички линии на метрото и автобусния превоз в Лондон. За кратко време безконтактните операции надхвърлят 1 милион на дневна база, като днес наброяват около 12 милиона седмично и представляват около 40% от всички пътувания в лондонската транспортна мрежа. Безконтактни плащания за пътуванията в метрото вече са въведени в няколко източноевропейски градове, сред които Киев, Санкт Петербург, Букурещ. През октомври 2016 г., в град Зеленодолск, Република Татарстан, Mastercard стартира уникален проект - Татарстанска градска карта (Tatarstan Citizen Card). Жителите на града получават многофункционална пластика Mastercard с безконтактна технология, която комбинира традиционната опция за разплащане с 16 други нефинансови услуги, сред които здравна и социална идентификация и програми за лоялност.
Въвеждането на специализираното такси е част от редица проекти, решения и инициативи на Mastercard за превръщането на градската среда в по-ефективна, по-достъпна и по-удобна за българските граждани. През януари 2017 г. Mastercard обяви партньорство с българския стартъп TICKEY в сферата на „интелигентния" транспорт - представен е пилотен проект в софийското метро, който позволява на гражданите да купуват билети директно със своето смартфон устройство. По този начин потребителите ще пътуват по-бързо и удобно, без да е нужно да отделят излишно време за закупуването на хартиен билет.
През 2016 г. съвместно с Общинска банка Mastercard представи дебитна безконтактна карта, която служи както като стандартен разплащателен продукт, така и за електронна карта за метро. Това решение е отговор на значителния ръст, който изследването MasterIndex отразява в нагласите на потребителите, които биха искали да заплащат директно със своята карта във всички видове публичен транспорт.
През 2016 г. стартира уникалния за Европа проект на Mastercard, съвместно с Yellow Taxi, който позволява на клиентите да плащат безконтактно на ПОС теминал в такси, а средствата да бъдат незабавно прехвърляни в Mastercard Business картата на таксиметровия шофьор. Днес почти целия автопарк на таксиметровата компания е оборуван с ПОС терминали и услугата се радва на огромен интерес не само от потребителите, но и от шофьорите на компанията.
За Mastercard
Mastercard, www.mastercard.com, е глобална платежна и технологична компания. Ние работим с най-бързата в света мрежа за обработване на плащания, като свързваме потребителите, финансовите институции, търговците, правителствата и компаниите в над 210 държави и територии. Продуктите и решенията на Mastercard правят ежедневните дейности като пазаруването, пътуването, управлението на бизнеса и финансите по-лесни, по-сигурни и по-ефективни за всички. Последвайте ни в Туитър на @MastercardAP и @MastercardNews, присъединете се към разговора в блога Beyond the Transaction Blog и се абонирайте за последните новини на Engagement Bureau.
За Yellow taxi
Yellow Taxi е основана през 1998 г. Днес компанията притежава над 1000 таксиметрови автомобила, които се грижат за бързината, комфорта и коректното обслужване на своите клиенти. Фирмата има вътрешна система за управление на качеството, която гарантира качествени услуги и удоволетвореността на клиентите, шофьорите и служителите ѝ.