• 15 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8569
  •  GBP / BGN 2.3519
  •  CHF / BGN 2.0876
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Българските медии са под натиска на политици и рекламодатели

Българските медии са под натиска на политици и рекламодатели

/КРОСС/Повече от половината български журналисти смятат, че властимащите упражняват влияние върху медии. Политическият натиск и автоцензурата растат, констатира изследване на Фондациите "Репортер" и "Конрад Аденауер".

Всеки трети журналист се оплаква от натиск от рекламодатели, всеки четвърти казва, че негови текстове са били спрени от публикация. Собствениците на медии се чувстват поставени под натиск от рекламодатели, констатира изследването. Негови автори са Крум Благов от фондация "Репортер" и Орлин Спасов от Софийския университет. Те са направили проучване сред сто журналисти. Допълнително са проведени интервюта с 15 влиятелни собственици на медии.

Много български журналисти не определят работата си като независима, казват Благов и Спасов.

И още от изследването: всеки трети вижда засилващ политически натиск, всеки шести смята, че положението се подобрява. Докато журналистите се оплакват все повече от влияние на политици, собствениците на медии се чувстват под натиск преди всичко от рекламодатели. 30 на сто от репортерите и редакторите споделят, че в техните медии някои теми, хора или фирми се отразяват с определена тенденция.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.