• 26 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Електронните медии отразили безпристрастно предизборната кампания

Електронните медии отразили безпристрастно предизборната кампания

/КРОСС/ „Сред българските електронни медии няма такива с тенденциозно отношение по време на предизборната кампания. Нямаме нито една голяма медия, която отчетливо да заема позиция "за" този или „срещу" онзи. Това е много удовлетворителен факт". Това обяви председателят на Съвета за електронни медии Мария Стоянова при представянето на окончателния мониторингов доклад за резултатите от наблюдението върху радио-телевизионните програми на доставчици на медийни услуги по време на предизборната кампания за парламентарните избори на 26 март 2017 г., цитирана от „Фокус".

По думите ѝ по време на предизборната кампания българските политици са предпочели да се изявяват в традиционните медии, като радиото и телевизията за сметка на интернет пространството, което понякога се превръща в естествена среда за разпространение на фалшиви новини и враждебна реч.
„Много сигнали СЕМ изпрати до ЦИК, въпреки това констатацията е, че българските електронни медии показаха зрялост, растеж и развитие. Не спестявахме нищо, което смятахме за проблематично и неправилно. Ние сме единствената държавна институция, която е оторизирана да следи медиите. Въпреки това има и неправителствени организации, които претендират да правят същото, като по този начин се явяват и наш коректив", посочи Стоянова.

Според нея един от проблемите в медийното отразяване на предизборната кампания е това, че има случаи, в които междуличностните отношения и острия тон на кандидатите за народни представители са засенчвали над темата на предаването, в което са били поканени.

„По време на оспорвано политическо състезание, придържането към принципите от страна на медиите е решаващо. Благодарение на това могат да бъдат създадени предпоставки за информиран демократичен избор", коментира тя.

По думите ѝ все още хората с увреден слух имат малък достъп до медийно съдържание, като усилия в това отношение полагат само три телевизии - БНТ 1 телевизия "Европа" и „България 24", освен това жените кандидати за народни представители получават значително по-малко ефирно време от мъжете.
„За мен е важно да благодаря на българските електронни медии за високото ниво на професионализъм. Няма нито един сигнал за допусната враждебна реч или внушаване на нетърпимост между гражданите", съобщи председателят на СЕМ.

„Във времена на изключителна медийна активност е важно да се придържаме към отговорността. Без нея, атаките към мисленето на хората стават неизбежни", каза още тя.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.