- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Лозанов: Предизборните кампании не са нито за политиците, нито за медиите, а за избирателите
27 Август 2014 | 12:04
/КРОСС/Съветът за електронни медии и Централната избирателна комисия подписаха споразумение във връзка с предстоящата предизборна кампания. На церемонията беше отправен призив към медиите да отразяват честно и безпристрастно кампанията, за да не се повтарят станалите емблематични случаи от близкото минало.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов вижда ролята на медиите в това да помогнат на избирателите да се ориентират и да направят свободно своето информирано решение.
Медийните кампании не са направени за политиците, нито са направени за медиите. Те са направени за избирателя и аудиторията и тя си плаща.
Ролята на медиите е да помогнат на избирателя да се ориентира и да направи своето информирано свободно решение, без натиск, категоричен бе той в интервю за БНР.
Колкото по-неефективни са кампаниите, толкова повече се купуват гласове и епизодът "Костинброд" ще се повтаря, каза още Лозанов.
Все повече трябва да кажем на глас, че кампаниите в медиите са страшно ниско ефективни. Причината е, че се правят скучни и овладени от разбиранията на политиците кампании. Трябва да се изтрие дъската изцяло и наново да се преосмисли това, което наричаме предизборна кампания, коментира Георги Лозанов.
Лозанов посочи, че кампаниите трябва да имат повече журналистическа свобода, да има платена част, но тя да е ясно разграничена от другите. Той посъветва журналистите да работят активно с политиците както в нормално време и да не се плашат от политиците.
Има десетки възможности, по които кампанията да влияе, убеден е Георги Лозанов.