• 25 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Проф. Миланов: Осемте минути за спешен случай не са случайни, те са медицински стандарт

Проф. Миланов: Осемте минути за спешен случай не са случайни, те са медицински стандарт

/КРОСС/Предложената система за спешна помощ предвижда всички спешни сигнали да се разпределят в три кода - червен, жълт и зелен. При червен код, т.е. спешен случай, линейката трябва да пристигне на място за 8 минути, при жълт код - до 20 минути, а при зелен код - до два часа или 120 минути.

В предложението са заложени световни стандарти за достъп до системата и качественото обслужване, предстои много работа, но това е една добра цел, каза проф. Стоян Миланов в студиото на бТВ. 

По думите му осемте минути, разпределени за спешен случай, не са случайни. „8 минути е чисто медицински стандарт, защото очакваните вредни последици при надхвърляне на този интервал са пагубни", поясни Миланов.

„По света стандартът се изпълнява в около 75-80 процента от случаите", каза още той. Според Миланов преценката колко спешен е един случай може да бъде направена само от медицински лица в координационните централи, като това трябва да са лекари, защото те лекуват и през телефона.

„Предложеният стандарт предпазва от категоризиране на тежките пациенти като по-леки", категоричен е Миланов. По думите му са необходими 2-3 години, в които да се обучат нови кадри и да се въведе системата.

Според медиците в Спешна помощ в столицата предложеният стандарт е приложим, но това няма да реши проблема с фалшивите сигнали. „Хората, които подават сигналит, могат да подсилят симптомите, може да се премине от една в друга група, много често се случва да изпращаме линейки за леки случаи, но се подават като неотложни", разказва един от лекарите.

„Надяваме се стандартът да оптимизира системата, много е полезно в тези моменти да се определя как трябва да се реагира", категорични са спешните медици.

Новият стандарт предвижда и насочено движение на пациентите към болнични заведения, които биха оказали най-добра помощ за различните болни. „Това се случва и в момента по транспортна карта", каза проф. Миланов.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.