• 25 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро

Представиха новия коридор между България и Гърция, инвестициите в него са за над 1 милиард евро

/КРОСС/ В този вариант, който предстои да подпишем, коридорът включва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с железопътна връзка през Свиленград. Включва и българските пристанища Бургас и Варна и пристанище Русе на Дунав. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски на представянето на Меморандума между България и Гърция, който ще бъде подписан на 6 септември, предава „Фокус".

„Меморандумът, който ще подпишем ще стартира дейности по обособяването на един транспортен коридор", обясни той.

„Целта на обособяването на този коридор е интегрирана свързаност, развитие на бизнеса и индустрията, както и оперативна съвместимост между две европейски държави, каквито са България и Гърция", заяви Ивайло Московски.

Той уточни, че коридорът е смесица между железопътна и пристанищна инфраструктура, като в основната си част представлява железопътна интегрирана свързаност.

„Анализите за норми на възвращаемост и трафик ще бъдат правени съвместно от двете държави. Считам, че период от 10 години е реален, обективен и достатъчен да бъдат изградени отделните направления по коридора от двете държави", каза още министърът.

Москонски коментира и финансовата страна на проекта.

„Инвестициите по Меморандума, които са необходими в българския участък от проекта са 1 милиард и 70 милиона евро. Всички тези мерки, които предстоят, изпълнявайки Меморандума, имат изключително висока добавена стойност към целия регион и държавата ни. Голяма част от транспортните съоръжения на територията на България са част от т. нар. Трансевропейска транспортна схема или мрежа.

Към момента обсъждаме с гръцките си колеги вариантите и начините на финансиране", коментира министърът.

„Проектът би могъл да намери интерес сред значителна част инвеститори, да бъде финансиран по плана „Юнкер" или да провокира интереса на Европейската инвестиционна банка и другите големи банки. Надяваме се в значително кратки срокове да започнат и предпроектните проучвания и реалното остойностяване на проекта", посочи той.

„Проектът създава алтернатива, не отнема възможността на другите транспортни трасета, по никакъв начин няма да намали развитието на Коридор 8 или на някой друг", категоричен бе министърът.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.