• 26 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Mastercard вдъхновява български момичета за кариера в науката и технологиите

Mastercard вдъхновява български момичета за кариера в науката и технологиите

/КРОСС/ Ментори на технологичната компания проведоха в 119 СОУ в София първото обучение по глобалната инициатива Girls4tech в България

София, България, 12 май 2017 - Mastercard проведе първото издание на глобалната инициатива Girls4Tech в България. Програмата провокира по увлекателен начин интереса на момичета в ученическа възраст към кариера в STEM сферата (наука, технологии, инженерство и математика). Чрез иновативни, забавни и увлекателни сесии и упражнения, ръководени от експерти на Mastercard, момичета от шести клас в столичното 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов" повишиха знанията и интереса си в сферата на математиката и технологиите.

„Щастливи сме, че имаме възможност да споделим нашата страст към технологиите с младите момичета и да ги вдъхновим да се насочат към бъдеща успешна кариера в сферата. Днешните ученици са бъдещите лидери в различни сфери на обществения и икономическия живот и ние им предоставяме този интересен курс, който ще им бъде от полза независимо в коя професионална сфера ще се реализират", каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.

„Обучението на учениците по предприемачество е полезно, интересно и прагматично. За всеки един от тях е важно да са грамотни финансово. Доброто съчетание с използването на новите технологии е прекрасна и успешна гаранция за съвременен старт в живота", заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов".

Girls4Tech е създадена през 2014 г. и e една от емблематичните глобални програми на Mastercard, която изразява социалната ангажираност на технологичната компания в посока образование и равенство на половете. Над 14 000 момичета от 16 държави са участвали в едно от 53-те събития с над 1 300 служители на компанията, които са им служили като ментори и са им давали напътствия. Girls4Tech помага на момичета да повишат знанията си в дисциплини като наука, технологии, инженеринг и математика като получат разнообразна информация. Българските ученички, например, се запознаха как информацията се съхранява безопасно чрез криптиране, как дигиталните технологии и биометрията могат да улесняват живота и как алгоритмите могат да ни помагат да разрешаваме проблеми от различно естество.

По данни на Евростат, делът на жените, работещи в сферата на информационните и телекомуникационните технологии в страните от Европейския съюз, е 16%. По този индекс България е лидер с 27,7%, което значително надвишава средния показател за съюза. Следват я Румъния и Латвия, а най-голяма неравнопоставеност между половете в сектора има в Чехия, където делът на жените е под 10%. Сходна е тенденцията и по отношение образованието в сферата - България е лидер по дял на момичета с 34.4% от всички учащи, а в дъното на класацията са Словения с 9.7%, Люксембург с 8.3% и Холандия с 6%.

Доказаната образователна програма Girls4Tech е част от приноса на Mastercard за общественото развитие, насърчаването на младите и разкриването на света на иновациите пред учениците по интересен и вдъхновяващ начин.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.