• 06 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.7948
  •  GBP / BGN 2.3306
  •  CHF / BGN 2.0802
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Спират влаковете в участъка Нова Загора-Карнобат

Спират влаковете в участъка Нова Загора-Карнобат

/КРОСС/ Спира се влаковото движение в участъка Нова Загора - Карнобат, за да се гарантира безопасността в жп гарите, които се управляват ръчно. Това стана ясно по време на днешната инспекция на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Трасето е с дължина от около 80 км и се предвижда пътниците да бъдат транспордирани с автобус по него. Това ще продължи докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника.
В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, поради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив - Бургас. Изпълнителите на обекта поеха ангажимент пред министър Московски, че ще ускорят изпълнението и до месец и половина ще бъде възстановено нормалното влаково движение. До тогава пътниците ще бъдат трансбордирани с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта.
През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка, на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. По тази причина министър Московски направи спешна проверка на място, за да се запознае със ситуацията и да въведе мерки за повишаване на безопасността.
На жп гара Бургас, Ивайло Московски съобщи, че е провел разговор с министъра на културата и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж. „Разпоредил съм НКЖИ да входират цялата документация максимално бързо в община Бургас за издаване на разрешително за строеж", съобщи транспортният министър. Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по ОП „Транспорт" 2007 - 2013 г. „Ще направим всичко възможно да ускорим работата и да използваме пълноценно европейското финансиране", каза министър Московски. Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата е 8,1 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.