• 28 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8553
  •  GBP / BGN 2.3499
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Московски: Камион прекосява България за 10 евро, в други държави плаща до 10 пъти повече

Московски: Камион прекосява България за 10 евро, в други държави плаща до 10 пъти повече

/КРОСС/ Между 8 и 10 пъти по-малко плаща един камион, който преминава през България, в сравнение с други страни в Европа. С този аргумент транспортният министър Ивайло Московски защити в предаването „Тази сутрин" по bTV спешната нужда от въвеждането на ТОЛ-система за плащане при камионите над 3,5 тона.

Той изтъкна, че над 50% от трафика у нас е транзитен. Един камион прекосява България по най-натоварения трафик с еднодневна винетка за 10 евро, отбеляза Московски.

„Същият камион в Сърбия плаща 70 евро, в Унгария - 84 евро, в Словакия - 101 евро, в Австрия - 115 евро, а в Германия до Хановер - 95 евро, което е средно между 8 и 10 пъти повече в сравнение с нашата страна", изчисли министърът.

По думите му има механизми, които могат частично да компенсират натовареността към локалния бизнес.
„Не би могло да се каже, че за местните фирми ТОЛ-таксата няма да функционира по този начин, а за чуждите ще функционира, тъй като е дискриминационно условие, но има компенсаторни механизми, които могат частично да облекчат натовареността към местните превозвачи", смята министърът.

Той цитира доклад на Световната банка, според който, ако се промени винетната система за таксуване за превозни средства над 3,5 тона, приходите за държавата от този вид пътна такса би бил не по-малко от милиард на година.

„До 3,5 тона е разумно да си остане винетна система, защото става дума за личните автомобили на хората, бусовете и пикапите", каза още Московски.

Припомняме, че първа крачка към създаването на тол-система у нас направи властта след близо две години буксуване, а шестте оферти на частни фирми бяха отворени вчера.

Очакванията преди бяха, че изграждането на системата ще струва 200 милиона и ще увеличи приходите за ремонт на пътища в хазната до 1 милиард лева годишно.

Системата ще следи трафик по 12 хиляди километра първокласни, второкласни и половината от третокласните пътища в България и би трябвало да заработи в края на следващата година.

ТОЛ-системата ще таксува тежкотоварните превозни средства на база изминатите километри. Тогава потребителят ще плаща на база изминато разстояние, а не фиксирана такса за време.

Всяко превозно средство ще бъде снабдено със специален предавател, а сателит и комуникационни арки ще засичат точно изминатото разстояние по пътищата.

Най-скъпо ще плащат тежкотоварните камиони, които и най-много амортизират пътищата.

Процедурата за въвеждане на тол-системата обаче вече няколко пъти беше обжалвана в съда. Сега обаче държавата е твърдо решена да я въведе и Московски повтори, че е подготвен резервен вариант, ако се стигне до нови обжалвания около избора на изпълнител.

„Ако не бъде избран изпълнител по заложената процедура за ТОЛ-системата, ще трябва да се прилага алтернативен вариант. Много е важно системата да бъде изградена. Ако процедурата продължи да бъде в постоянен режим на обжалване, държавата ще се намеси", подчерта министърът на транспорта.

„ТОЛ-системата е част от общия план за стабилизиране и устойчивост на транспорта", заяви Московски.

Извън темата за магистралната такса транспортният министър обяви, че голяма част от подвижния състав на БДЖ е на повече от 40 години и вече се мисли за купуване нови влакове.

„Желанието ни е есента да стартира процедура по закупуване на нови влакове", заяви транспортният министър.

По думите му, концесията на летище „София" е прозрачна.

„Няма смисъл да правим концесията мръсна дума. Концесията е един от добрите инструменти в държавата да влязат свежи инвестиции", каза още Ивайло Московски.

Той уточни, че само за първите седем месеца на 2017 г. приходите от концесионни такси са 32 млн. лв.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Но това може да поправи като се вдигнат транзитните такси и да не се товарят българските превозвачи и хора. Да не говорим за едни 200 милиона, които може да отидат за друго нещо. Както сега е замислено, Чрез ТОЛ системата ще видите как бедните ще плащат за богатите. Нещо, което с винетките е малко по-трудно. Значи само правозни средства над 3,5 тона ще плащат, но те обслужват най-вече хората - транспорт (София-Варна), храни, горива, отопление. Тези такси естествено ще се платят от превозвачите, но ще се начисляват в крайните цени, които ще плащаме всички ние. Кой основно използва пътищата и няма да плаща, т.к. останалите освен тези над 3.5 тона няма да плащат - богатите и тук таме и някой по-беден, но ще плащат и тези, които нямат коли, не ходят никъде, т.к. нямат пари. И баба Гицка от Гинци ще плаща, за да може Пеевски да се вози безплатно. Това е абсурдът на тази ТОЛ система, която е толкова хвалена.

17.08.2017 12:36:57

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.