• 13 Март 2025 |
  •  USD / BGN 1.7967
  •  GBP / BGN 2.3262
  •  CHF / BGN 2.0333
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Ръст на клиентите и в мобилния, и във фиксирания сегмент отчита Мтел за третото тримесечие на 2015 година

Ръст на клиентите и в мобилния, и във фиксирания сегмент отчита Мтел за третото тримесечие на 2015 година

/КРОСС/ Мтел отчита ръст на клиентите си както в мобилния, така и във фиксирания сегмент на телеком пазара в България според доклада на Telekom Austria Group за финансовите резултати на групата за третото тримесечие на годината.

Телекомът е увеличил пазарния си дял на мобилния пазар спрямо същия период на миналата година и той е 38,6 процента. В мобилния сегмент българският телеком регистрира повече клиенти на мобилни гласови услуги, които са се увеличили с 3,9 процента до близо 4,3 милиона души. Средното потребление на минути от клиент се е повишило с 4,3 на сто спрямо същия период на миналата година, като средният месечен приход от абонат е 5,6 евро. При мобилния интернет увеличението на клиентите е 32,8 процента, с което Мтел отчита над 300 000 абонати в този сегмент.

На фиксирания пазар компанията регистрира ръст от 32,7 на сто при фиксираните линии за достъп, които през третото тримесечие на 2015 година са над 200 000. Най-голямо във фиксирания сегмент е увеличението, което Мтел има при ТВ абонатите. От 80 700 през същия период миналата година те са достигнали до над 124 000 или с 53,8 процента повече, което се дължи преди всичко на сателитната телевизия, която компанията предлага от септември 2014 година. Средният приход от фиксирана линия е 11,5 евро, показва докладът. В него се посочва, че Мтел допълнително ще засили ролята си на фиксирания пазар след интеграцията на кабелния оператор blizoo и неговото консолидиране във финансовите резултати за следващото тримесечие на 2015 година. Сделката за придобиването на blizoo, която беше одобрена преди месец от Комисията за защита на конкуренцията, прави Мтел най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на ТВ услуги. Това, заедно с водещата позиция на Мтел на мобилния пазар, утвърждава компанията като лидер в сектора на телекомуникациите в България.

През третото тримесечие на 2015 година приходите на Мтел са 88,3 милиона евро, като през същия период миналата година са били 93,7 милиона евро. Сравнимата EBITDA* е 34,4 милиона евро при 37,6 милиона евро за третото тримесечие на 2014 година. За разглеждания период компанията е направила инвестициите от над 14 милиона евро.

Telekom Austria Group, от която Мтел е част, отчита стабилни резултати за деветмесечието. EBITDA-та на групата се е увеличила с 1,7 на сто до 1 051,7 милиона евро. Клиентите на мобилни и фиксирани услуги на групата също нарастват със съответно 1,4 и 7,8 процента въпреки лекия спад от 1,2 на сто на общите приходи, причинен основно от разходи по валутни операции.

През третото тримесечие групата финализира три сделки за придобивания, които показват нейното желание за разрастване в Източна Европа. Освен придобиването на blizoo от Мтел, Telekom Austria Group придоби словенския фиксиран оператор Amis, а притежаваният от групата Vip Operator в Македония получи разрешение да се слее с дъщерното дружество на Телеком Словения в страната - ONE.

Пълният доклад на Telekom Austria Group може да намерите тук.

* EBITDA - оперативни приходи преди данъци и амортизационни отчисления

 

Telekom Austria Group се търгува на Виенската стокова борса от ноември 2000 година. Групата е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с 23 милиона клиенти на всички пазари, на които оперира. Към момента TAG оперира в осем държави: Австрия (А1), България (Мобилтел), Беларус (velcom), Хърватия (Vipnet), Словения (Si.mobil), Сърбия (Vip mobile), Македония (Vip operator) и Лихтенщайн (mobilkom Liechtenstein). Общият пазар на осемте държави обхваща около 41 милиона жители. Към 17 юли, 2015 година в Групата работят около 16 000 души. В края на 2014 година общите приходи на групата са приблизително 4 милиарда евро. Портфолиото на TAG обхваща продукти като гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията.

Мтел е водеща компания на пазара на телекомуникации в България, част от Telekom Austria Group. С пазарен дял от 37,6% за 2014 година телекомът предоставя своите услуги на над 4,2 милиона клиенти. Компанията има важна роля като двигател на икономиката и обществото с инвестиции, надхвърлящи 3,5 милиарда лева за последните 20 години. След придобиването на два от най-големите фиксирани оператори в страната през 2011 година, компанията се превърна в цялостен телеком доставчик. Телекомът предоставя на своите клиенти мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет и цифрова телевизия.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2025 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.