• 23 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Кросоувърът се ражда от кръстоска между хечбек и SUV

Кросоувърът се ражда от кръстоска между хечбек и SUV

/КРОСС/Висока позиция на седене, добра видимост във всички посоки, лесно качване и слизане, удобен и голям багажник, по-голям просвет, безпроблемно качване по бордюри и преминаване през дупки и лоши пътища, усещане за сигурност и превъзходство. Това са само някои от качествата, които превръщат кросоувърите в най-желаните автомобили от потребителите в последните години. Независимо дали задвижването им е на две или на четирите колела, това са колите, които задоволяват в най-голяма степен изискванията на съвременния купувач. Показват го пазарните цифри - сегментът на кросоувърите е най-бързо развиващият се в цялата автомобилна индустрия.

Nissan има основания да претендира, че е основоположник на тази категория леки коли с лансирането на първото поколение Qashqai през 2006 г. Моделът се превръща в абсолютен хит и бестселър, но всъщност е замислен като ван и историята на неговото раждане и развитие е твърде интересна. През 2002-ра японците започват да работят върху следващата генерация Nissan Almera, който трябва да порасне по размери и да се конкурира с компактните ванове Seat Altea и VW Golf Plus. Девет месеца по-късно екипът инженери стига до решението, че новият им модел не е конкурентоспособен и не носи традиционните ценности на марката. Тогава възниква идеята да се проектира минивариант на Murano, защото по това време SUV-овете започват да набират популярност. Традиционните купувачи на леки коли обаче все още имат „некои съображения" пред подобен тип автомобили - високият разход на гориво, шумно купе, интериор с ниско качество, трудно маневриране. Конструкторите на Nissan съчетават най-доброто от семейния хечбек (компактност, ниски разходи) с най-доброто от SUV-овете (комфорт, функционалност, простор) и така се появява първият кросоувър, предназначен първоначално само за европейския пазар.

Японците работят "на сляпо", тъй като липсва конкурент или друг модел, с който да правят сравнение. На изложението в Женева през 2004 г. е представен концептуален автомобил, който е посрещнат със смесени отзиви, има и известна доза скептицизъм за бъдещите пазарни резултати. За да направят първия Qashqai по-изгоден, от Nissan решават да сведат до 40% продукцията със задвижване на четирите колела, тъй като малко от собствениците реално имат нужда от 4х4. Серийният модел е показан през есента на 2006 г. на изложението в Париж и е пуснат на пазара през февруари 2007 г. Противно на очакванията това се превръща в най-успешния автомобил в 80-годишната история на Nissan и до днес са пласирани над 2,6 милиона броя.
През 2010 г. компанията добави в портфолиото си и по-малкия кросоувър Juke, който също трупа продажби с висока скорост и се отличава от всички останали модели със смелия си дизайн. Третият кросоувър в гамата на Nissan е новият X-Trail, представен през 2014 г. Японската „тройка" реализира повече от 400 000 продадени кросоувъра в Европа през миналата година, а производителят продължава да работи по усъвършенстването им. Само за тестове на ходовата част на Qashqai, Juke и X-Trail е измината дистанция, равна на 60 обиколки на земното кълбо - над 2,4 милиона км. За да се гарантира качество, вратите са изпробвани с отваряне и затваряне 1,2 милиона пъти, а предният капак - 48 000 пъти. Стъклата на всеки модел са отваряни и затваряни поне 30 000 пъти, мигачите са включвани 2,25 милиона пъти, стереоуредбата е работила на макс 1200 дни. Върху панорамния покрив са спускани тежести с теглото на кафява мечка, а материалите в интериора са тествани срещу трудни за почистване замърсявания като петна от шоколад, червило, гел за коса.

Размяна на погледи с шофьор на Nissan при спиране на светофара може да бъде началото на една красива връзка, установи проучване на Центъра по психометрични изследвания в реномирания университет в Кеймбридж. Проучването открива, че собствениците на автомобили от японската марка са сред най-приятните хора, които можете да срещнете. Чрез техники за личностно профилиране е установено, че водачите на Nissan са сред най-щедрите, добронамерени и приятелски настроени шофьори в Европа. Ако притежавате кола от тази марка, ще ви бъде интересно да прочетете как ви описват изследователите от Кеймбридж: „доверчиви, сърдечни, сговорчиви, внимателни, сдържани". И още: „Ако се влюбите в тях, ще имате честни и открити отношения и ще намерите в тяхно лице един идеален партньор." Не всичко е толкова хубаво обаче, защото повечето от водачите на Nissan вече имат установена и дълготрайна връзка.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.