• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Родният потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника

Родният потребител все по-често се доверява на онлайн магазини при покупка на електроника и компютърна техника

София /КРОСС/ Използваният по-широк набор от „умни" устройства за достъп до интернет и повишаващото се доверие в онлайн магазините са основните фактори за ръста на покупки в мрежата. Това сочи вече традиционното изследване на eMAG.bg, насочено към промяната на потребителските нагласи на българските потребители. Към края на април тази година двойно повече българи заявяват готовност за пазаруване онлайн в сравнение с данните от месец октомври 2013 г. През тези 6 месеца сериозен скок от 14% бележи делът на клиенти, закупили електроника и компютърна техника онлайн. Основни причини за това са проведените коледни и новогодишни промоционални кампании, както и повишеният интерес на българина към иновативни технологии.

Според проучването все още настолните компютри и лаптопите са основните устройства за интернет достъп, като делът на PC-тата бележи спад с 3.9%, докато лаптопите стабилно повишат разпространението си (+2.2%). Десктоп компютрите и лаптопите са и най-използваните платформи за онлайн покупки - съответно с дял от 48.6% и 46.6% от пазаруващите онлайн. Тенденцията е за огромно засилване влиянието на мобилния интернет върху поведението на потребителите - 57.65% е ръстът на „умните" мобилни устройства, чрез които българите посещават интернет. За последните 6 месеца с 67% се е увеличил броят на потребителите, посетили eMAG.bg през мобилните си телефони, което се равнява на 18% от трафика на онлайн магазина.

Проучването сочи още, че eMAG е един от трите най-разпознаваеми онлайн магазина сред потребителите, като три пъти повече българи знаят за дейността на марката в сравнение с предишния анализиран период. До този момент eMAG.bg е бил посетен общо 20 милиона пъти, като всеки втори поне веднъж е разглеждал офертите на търговеца. От гледна точка на продажбите еMAG.bg е най-влиятелният онлайн магазин в България, следван от eBay.

Друг важен извод от изследването, направен въз основа на отговорите на респонденти, извършили поне една покупка от eMAG.bg, е, че най-важни за онлайн потребителят са качеството на продукта, ниската цена, големият брой промоционални оферти, лесният и бърз начин за поръчка на стоки онлайн, както и безплатната доставка.

eMAG e най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа с над 1 100 000 нови клиенти през 2013 г. в България, Румъния и Унгария. От навлизането си на българския пазар през септември 2012 г. еMAG постига 50% пазарен дял при продажбата на електроника, а успехите на марката се дължат на лоялната политика, добрите цени и промоционалните кампании, които еMAG провежда.


Проучването, инициирано от най-големият онлайн търговец в Централна и Източна Европа - eMAG, е направено от независимата агенция Daedalus Millward Brown в периода 27 март - 11 април. Чрез пряко индивидуално интервю са изследвани 2000 респонденти, представители на градското население, на възраст между 18-55 години, като извадката е направена по признаците пол, възраст, образование и тип населено място. Данните са сравнени с предишното идентично проучване, проведено към октомври 2013 г., и дават възможност да се проследят тенденциите на българския онлайн пазар.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.