- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Всички традиционни информационни канали вече се ползват предимно през Интернет
26 Ноември 2015 | 14:47
/КРОСС/ „Проучванията показват, че всички традиционни информационни канали, като телевизия, радио, дори печатните медии, вече се съсредоточават в Мрежата и се ползват предимно през Интернет - независимо от устройството - компютър, смартфон, таблет или друго. Оказва се, че немалко хора вече ползват Интернет дори през няколко устройства едновременно. Ето защо трябва да бъдем все по-отговорни към действията ни в онлайн среда, както да я използваме максимално добре за нашия бизнес." - сподели Жанет Найденова от IAB - България на първия е-Comm Blitz & Networking, който се състоя вчера в E-motion Club. Тя сподели няколко тренда, излезли от резултатите на три проучвания за България и Европа през миналата година - DigitalSCOPE; Mobile Audit и AdEx. „Ето, виждате, че има 0% мобилна дисплей реклама в България - площадките са готови, но явно рекламодателите все още не са готови!" - добави тя. Всички важни детайли, които сподели г-жа Найденова можете да видите в приложената презентация.
Първите участници във формàта е-Comm Blitz & Networking бяха Георги Маринов от E-pay и Стоилка Арсова от БОРИКА Банксервиз. Те отговориха на въпроса сигурни ли са плащанията онлайн, какви са рисковете и особеностите, как постъпват двете компании при опит за измама. Според г-н Маринов в България заплахата (фродът) е практически нулев и затова той обясни, че в E-Pay всички плащания до 100 000 лева се гарантират напълно. Той добави, че по тази причина наскоро са пуснали нова услуга "E-Pay One touch", която позволява само с едно въвеждане на данни, съгласие с условията и успешна транзакция, да се пазарува многократно - без допълнително въвеждане или потвърждение, с цел улеснение на потребителя. Той добави, че има иновации и в мобилната търговия - н.нар. Favorites, където мобилните апликации могат да се обенинят и макетът да се вижда в мобайла. Заключи, че при някои устройства за целта може да послужи дори пръстов отпечатък. Г-жа Арсова потвърди, че реалнят риск (фродът) е много нисък и добави, че той съществува в по-висок процент при ползването на български карти в чужбина. Като решения тя посочи одобрените процедури за антифишинг - например, при регистрирана измама директното сваляне на сайта от Интернет пространството; 24/7 мониторинг на измами; наложените от Европейската централна банка методи за идентификация и за достъп до чувствителна информация. Тя загатна за проект на Национален мониторинг център, който се подготвя с цел превенция от измами в Мрежата.
Огнян Младенов от SEOM сподели какви са последните новости от света на SEO за онлайн магазини в Google, той акцентира върху качеството и полезността на съдържанието онлайн, върху оптимизацията за мобилно търсене и факта, че Google shopping още не е навлязъл на българския пазар.
„Тук все още нямаме големи ритейлъри с мобилна и респонсив версия, това тепърва предстои да се развива. А когато Google shopping навлезе в страната ни, това ще промени драстично структурата на пазара като цяло" - сподели Младенов.
Димитър Димитров от Inbound.bg заяви, че онлайн търговците са закъснели, ако все още не са планирали коледните си кампании и най-малкото не са ги задвижили. „Добрата практика е органичният трафик да се подготви 3-4 месеца преди празниците. В момента фокусът е върху платения такъв."
Петър Дяксов от Tendrik отговори негативно на въпроса има ли предимство ползването на маркет плейс пред използването на собствен онлайн магазин.
„Не правете реклама на маркет плейса! - призова той. Google харесва бранда, харесва съдържанието! Когато изграждате онлайн магазин, вие трябва да правите собствено съдържание. Вие сами знаете по какъв начин най-добре можете да достигнете до клиентите си и да им предоставите добавена стойност." - заключи той.
Мариан Игнев от Cloudstrap.io сподели опит относно големите кампании - коледни, новогодишни, великденски, Черен петък... където трафикът се увеличава само за ден с тримесечен обем и какво трябва да се предпазим от „падане" на магазина.
„Трафикът не трябва да Ви плаши, нали точно към него се стремите?! Ние правим кампании, за да го предизвикаме, но когато той е вече факт, трябва да сме подготвени и да можем без проблем да правим бизнес, благодарение на него." - сподели Игнев. Той даде пример с Амазон - как глобалната корпорация преди е имала сериозни проблеми с големите си кампании и по този начин се появява Amazon Cloud Services. Той даде практически съвети как да се улесни процеса по подготовка на кампаниите, как да се разпределя информацията на различни сървъри и пр. „Технологично трябва да подсигурим проекта така, че да може да предлага посочените от вас услуги." - завърши той.
Иван Бъчваров от Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомни кои са важните моменти при интерпретацията на Закона във връзка с продажбата/ закупуването на онлайн стоки и услуги. Например, че всеки търговец е задължен да предостави предварително своите имена и адрес; основните характеристики на всяка стока или услуга, която предлага; цената на стоката/ услугата с включените в нея данъци и такси; разходите за доставката; срокът, за който е валидно предложението му; условията за плащане, доставка, изпълнение, дата на която търговецът се задължава да достави стоките или да извърши услугите, и (когато е приложимо) предвидените от търговеца начини за разглеждане на жалби от потребители. Той акцентира и върху възможността за оттегляне от поръчката или връщането на стоката в 14-дневен срок.
В последния панел, посветен на социалните мрежи, участваха Николай Бакалов - ОСА Маркетинг Сълюшънс, Ален Попович - БААДК (Българска асоциация на агенциите за дигитални комуникации), Стефан Чорбанов - Stenik Group и Константин Бъчваров.
Те се обединиха около тезата, че социалните мрежи и най-вече Фейсбук, трябва да бъде задължителна част от маркетинговия микс, но подходът там трябва да бъде индивидуализиран. В този контекст, Николай Бакалов сподели:
„Онлайн бизнес с растящ тренд на печалба се получава само, когато се инвестира в анализа на потребителите от таргет групите и тяхното поведение, качественото обслужване и професионално отнощение. Само по този начин могат да се конвертират емоционалните единични поръчки в регулярни покупки, референции и лоялност към бранда.".
Aлен Попович добави: "Customer service e душата на всеки бизнес! ФБ страниците се стерилизират, стават едни и същи... Докато групите са тези, в които тече реалният социалният живот. Трябва да бъдете там и да участвате активно. Вирусният трафик е изключително важен и започва да се налага като тренд".
Константин Бъчваров завърши: „Детайлите правят доброто обслужване към клиента - тайната е в малките неща и специалния подход. Можете да си позволите да се обърете към клиента на „Ти" или с малко име, можете да го попитате харесал ли му е продукта, обслужването или доставката... А когато сбъркате, е хубаво да си признаете и извините."
Голямата награда на вечерта, осигурена от Loyal Travel - SPA уикенд за двама в Македония, спечели Георги Шопов от Freak Media Group.