- 28 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8572
- GBP / BGN 2.3451
- CHF / BGN 2.1010
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
ДПС най-щедра за медийно отразяване
20 Септември 2014 | 09:49
София /КРОСС/ ДПС е разтворила най-широко кесията за предизборно отразяване. Това показва преглед по сайтовете на някои от най-популярните електронни медии, които са спазили Изборния закон и вече са публикували списъците с платените от партиите суми. За клипове, хроники, репортажи, участия в диспути и други предизборни изяви, отразявани по БНТ, БНР, бТВ, Нова телевизия и Дарик радио, движението е броило 338 201 лв.
Малко по-скромна е коалицията около Николай Бареков "България без цензура" - тя се е охарчила с 327 851 лв. Наред с платените форми, досега кандидатите от формацията на Бареков са се възползвали и от безплатните медийни пакети в БНТ, които са до 40 000 лв. и се предоставят по закон на политическите сили без субсидия.
БСП излиза на трета позиция в класацията по платена политическа реклама, като социалистите са платили 227 000 лв. "Атака", на която повечето социолози не предричат нов мандат в парламента, е наляла за предизборно отразяване предимно в големите електронни медии като Нова тв, бТВ, националната телевизия и Дарик радио 94 108 лв.
Проверката на "Сега" показа, че от ГЕРБ са стиснали здраво кесията, вероятно защото и без това социологическите проучвания ги изваждат на първото място. Те са дали на въпросните медии за помпане на предизборен рейтинг 35 520 лв. и изглеждат далеч по-скромни от АБВ. Освен в ефира от формацията на Георги Първанов са избрали да се рекламират и в интернет, личи от публикувания отчет на сайта Днес.бг. Коалицията не пести средствата, тъй като според различните проучвания ту влиза, ту не влиза в 43-тото народно събрание, но е със сигурност на ръба. И АБВ се е възползвало от медийните пакети в БНТ. Реформаторите пък са похарчили за медийни участия и отразяване по-скромните 51 404 лв., а от "Патриотичен фронт" са платили още по-малко - 22 000 лв.
"Движение 21" на Татяна Дончева не се е ограничило само до тв и радио популяризиране. Бившата социалистка е заложила и на интернет. Партията е платила 20 486 лв. за рекламни банери в сайтовете "Медиапул" и Днес.бг, както и за агитационни клипове и репортажи в БНТ и БНР.