- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
LG с летящ старт на бъдещия си растеж като специалист при ОВиК решенията
15 Септември 2015 | 13:04
/КРОСС/ LG Electronics (LG) започва с летящ старт издигането си до бъдещия безспорен лидер на пазара на ОВиК (отопление, вентилация и климатизация) решенията. На среща на общите акционери по-рано тази година компанията обяви планове да премести фокуса си върху business-to-business (B2B) продажбите. Разширяването на инфраструктурата на B2B индустрията и намирането на по-нататъшни решения в ОВиК сектора ще направят LG абсолютния специалист по ОВиК въпросите.
Търговският бизнес с климатици на LG вече е неразделна част от B2B сектора на компанията, като LG вече няколко десетилетия инвестира в производството на голям набор ОВиК решения. Увеличаването в продажбите на големи системи за климатизация наложи разширяването на производствената база и на екипите за проучвания. Наскоро компанията направи голяма инвестиция в проучвания и развитие (R&D) и построи нова фабрика за производство на охладители, която трябва да отвори врати през 2017 г. Освен това компанията организира бизнес ориентирани маркетингови дейности, като обиколки на съоръжения, и работи активно по подобряването на инфраструктурата на продажбите си на европейския пазар.
Историята на бизнес отдела датира от 1968 г., когато компанията (наречена тогава GoldStar) произвежда първия жилищен климатик в Корея. Бизнесът с търговски климатици се разрасна експоненциално откакто компанията за пръв път започва да прави охладители за големи търговски сгради през 1970 г., особено в последните 20 години. През 2008 г. LG стана първата компания в индустрията, която продаде стомилионния си климатик. Пътят на успеха на LG климатиците започна много скромно, но ги превърна в гигантите на силно конкурентния ОВиК пазар.
Надграждайки успеха си, в момента компанията предлага богато портфолио от продукти за климатизация, които са съвместими с всяка сграда, независимо къде се намира тя, включително и тези с ограничено пространство, небостъргачи, достигащи облаците, големи фабрики или гигантски концертни зали. За да се превърне в истински снабдител на ОВиК решения, LG снабдява гигантски сгради със системи за централна климатизация и ОВиК решения, като охладители и BECON (Building Energy Control) системи.
Най-известната линия климатици за централна климатизация на компанията е от серията Multi V. Първото поколение продукти от нея излезе на пазара през 2004 г. Оттогава продуктът беше подобряван постоянно в синхрон с увеличаването на технологичните способности на компанията. Когато Multi V IV излезе през 2013 г., компанията вече беше добавила функция за пестене на енергия, възвръщаемост на масло с високо налягане и много други функции, които сега определят Multi V линията като най-доброто ОВиК решение.
Освен това Multi V линията беше променена и адаптирана за различни пазари. За крайбрежни региони компанията разработи модел, устойчив на корозия, който предпазва от океанския въздух с високи нива на соленост. Междувременно се локализират версии спрямо спецификите на електрическата мрежа на различните пазари, за да няма нужда от много добавки, като например трансформатори. Неотдавна канадският пазар се снабди с първия охлаждащ 575V климатик, адаптиран за канадската електрическа мрежа, така че сега разходите за инсталация и поддръжка са по-ниски и заеманото място е по-малко. Също така версия на Multi V IV бе адаптирана за работа при високи температури от порядъка на 54°C, идеална за пустинните климати на Близкия Изток и Северна Африка.
Адаптивността на Multi V линията е очевидна, тъй като тя е предпочитана от потребители на ОВиК инсталации със специфични изисквания по целия свят.
Един от най-големите френски конгломерати - the Bouygues group - се обърна към LG, защото тяхното корпоративно седалище имаше нужда от VRF система за охлаждане на вода. Олимпийското село в Русия по време на Универсиадата през 2013 г. се нуждаеше от енергийно ефикасна система, която да няма голям ефект върху околната среда. По-късно бразилският град Куритаба трябваше да постави климатици в части на Arena da Baixada, стадион, използван при домакинството на Световното първенство по футбол през 2014 г., придържайки се към стандартите за ефективност.
Междувременно иранският Асеман нама - най-големият планетариум в Близкия Изток, се нуждаеше от система, акомодираща заоблената форма на сградата. Във всички тези четири случаи и в още много подобни по целия свят Multi V линията беше предпочетена заради адаптивността си към специфичните нужди на всеки отделен проект, превръщайки я в идеално решение от масов характер.
VRF системи като Multi V са подходящи основно за средни и големи сгради, а използването на охладители се налага при големи съоръжения с широки отворени пространства.
За да задоволи тази нужда, LG има добре развита ниша с охладители, произвеждайки и продавайки на редица бизнеси, като електроцентрали, съоръжения за централно охлаждане и търговски сгради, и е особено популярна на пазара в Близкия изток и други части от Азия, включително Китай. Тъй като качеството е от първостепенна важност, LG инвестира в съоръжения за контрол на качеството от световни величини, които могат да провеждат тестове на множество продукти едновременно. В допълнение охладителите на LG са признати или сертифицирани от международни институции като AHRI, ETL(UL), ISO 9001, ASME и ETL.
BECON (Building Energy Control) на LG ефикасно поема и управлява цялата ОВиК система на дадена сграда. С опростен дизайн и лесен за навигация интерфейс (UI) потребителите могат бързо да установят статуса на системата си с един поглед, благодарение на функцията Visual Navigation Report Schedule, позволяваща лесното, удобно и ефикасно управление на ОВиК системите. В допълнение това решение има повишена енергийна ефективност и способността да контролира централно цялата климатизация на дадено съоръжение. BECON зоните от сградата могат лесно да бъдат добавяни чрез системата BMS Gateway, дори след като първоначалната инсталация е завършена.
Отделът на LG за бизнес със системи за климатизация е носител на много награди за добрата си работа с грижа за околната среда. Сред тях са Percorso Efficienza & Innovazione, Green Technology Certification, Energy Winner Award Gran Prix, Green Growth Brand и Carbon Footprint Label. Освен това има международно признание и е сертифициран от организацията по безопасност UL (Underwriters Laboratories), има етикети за ефикасност от Eurovent и няколко години подред получава сертификата Energy Star. През 2015 г. компанията спечели още наградата за дизайн Red Dot за климатик, инсталиран на тавана на сграда.
С цел да надскочи успехите си в областта, LG създава партньорства по целия свят, за да подобри ОВиК индустрията чрез своята LG Климатична Академия. LG се издигна до позицията на истински лидер в световния ОВиК пазар. Компанията организира още маркетингови събития като улични представления, изложби и семинари, не само за да изложи LG продуктите, но и за да подобри връзките между B2B клиентите на индустрията в световен мащаб, включително търговците на едро и специализираните монтажисти. Това ще позволи на всички да се движат напред в една взаимно изгодна бизнес среда.
„През годините LG постигна много успехи, които помогнаха за утвърждаването ни като силен играч в ОВиК индустрията", каза Джае Сунг Лий, президент на отдела на LG за бизнес със системи за климатична техника. „LG вече е истински снабдител на ОВиК и енергийни решения, но не трябва да почиваме на стара слава. Затова преместваме фокуса си с летящ старт, за да постигнем крайната цел да поведем индустрията с иновативните си технологии."