- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
100 години Panasonic: забележително наследство, което изстрелва компанията в бъдещето
27 Февруари 2018 | 15:37
/КРОСС/ През 2018 година Panasonic отбелязва своя 100-годишен юбилей. Компанията отдели специално внимание на този етап от своето развитие по време на тазгодишното издание на традиционната си годишна конференция Panasonic Convention, в Палма де Майорка, Испания. За да отбележи създаването и прилагането на своите значими иновации, допринасящи за подобряване живота на хората и обществото през изминалите 100 години, Panasonic покани над 2000 гости. Главният изпълнителен директор на Panasonic за Европа, Лоран Абади (Laurent Abadie) представи визията на компанията за бъдещето и как тя ще допринесе за създаването на „По-добър живот, по-добър свят".
Представените нови продукти и решения на конференцията изразяват високия потенциал и новаторската мощ на Panasonic. Сред тях са първите LED телевизори на Panasonic, поддържащи технологията за динамични метаданни HDR10+, висококачествените гласово контролирани Hi-Fi системи и значими нови попълнения в портфолиото на цифровата фотография на Lumix G. Нови модели тримери за брада и епилатори разширяват вече популярната продуктова гама за лична грижа и красота, а в сферата на малките кухненски уреди присъства нова микровълнова фурна от серията Slimline с голям работен обем и прототип на нова хлебопекарна за приготвяне на вкусни и здравословни хлебни изделия.
По отношение на бизнес технологиите Panasonic се развива все по-динамично. И тази година на посетителите на Panasonic Convention беше представена широка гама иновативни продукти в областта - от интегрирани и свързани бизнес решения до системи за климатизация. Нещо повече, Panasonic създаде изцяло нов отдел, който разработва и предлага модерни технологични решения за търговски центрове и площи.
"От самото начало ние в Panasonic се интересуваме от предизвикателствата и нуждите на обществото, и разработваме нови технологии, които да помогнат на хората да преуспяват в живота и работата си. Разглеждаме това, което е възможно и търсим начини да го направим още по-добре. По този начин през 1920 г. беше създадена двойната разклонителна фасунга, при производството на която се използваха винтовите метални части на използвани електрически крушки. Това постави началото на повторното използване на материали при производството на високопрецизни продукти. Макар рециклирането да е нещо обичайно днес, това именно е тази отговорност към обществото и подобряването на начина на живот, която е истинската движеща сила за иновациите на Panasonic през последните 100 години.", заяви Лоран Абади, главен изпълнителен директор на Panasonic за Европа.
Поглед към историята, движеща сила на бъдещето
Уникална гледна точка на историята и бъдещето на Panasonic беше представена на конференцията Panasonic Convention. От създаването на компанията досега, светът се е променил неузнаваемо, но принципите на Panasonic не са. Компанията винаги е работила в посока на "По-добър живот, по-добър свят", както индивидуално за хората, така и за обществото като цяло. Този дух е в основата и на подхода към сътрудничество, както се вижда от партньорствата, инициирани от Panasonic за създаването на редица проекти за интелигентни градове по целия свят.
„Никой не знае със сигурност какво точно ще се превърне в реалност, но това, което знаем, е, че не искаме просто да реагираме на еволюцията; вместо това ние искаме да бъдем основни фактори - активна движеща сила на бъдещето", продължи Лоран Абади.
Компанията Panasonic е създадена през 1918 г. от Коносуке Мацушита (Konosuke Matsushita). Тогава Panasonic представя усъвършенстван електрически щепсел. Малко по-късно е разработена и двойната разклонителна фасунга, която позволява едновременно захранване на електрически крушки и електроуреди от един източник. Сами по себе си идеите може би не са изглеждали големи, но тези продукти са създали ново измерение на комфорт и възможности за потребителите, като са можели например да гладят ризата си при включено осветление.
Panasonic се гордее с много свои първи продукти и технологии, създадени и прилагани през 100-годишната история на компанията (https://www.panasonic.com/global/100th.html).
1927: Panasonic представя първия си домакински електроуред - електрическа ютия;
1937: Сешоарите на Panasonic са станали любими на потребителите в цял свят, още от представянето на първия модел на компанията;
1952: Panasonic представя първия си телевизор;
1958: Panasonic представя първия си климатик за отопление;
1965: Panasonic представя първия си продукт с марката Technics;
1977: Panasonic комбинира конвекция и микровълнова фурна;
1982: Panasonic представя първата си потребителска видеокамера и портативен рекордер;
2008: Panasonic представя Lumix G - първият в света безогледален фотоапарат със сменяема оптика, който драстично променя фотографията ;
2018: Panasonic внедрява гласов контрол при автомобилните си системи за забавление;
Петата ера в еволюцията на човечеството
„Днес ние продължаваме да подхождаме към разработването на нови продукти по същия начин, както нашият основател Коносуке Мацушита го е правил преди 100 години", коментира Лоран Абади. "Разглеждаме нещата от гледна точка на развитието на обществото и на ползите за нашите потребители. Вслушвайки се в техните желания, ще можем да се адаптираме към техните растящи и променящи се нужди и в бъдеще, тъй като технологията навлиза все повече в живота ни."
В специалното събитие по случай 100-годишния юбилей взе участие и д-р Айша Канна (Ayesha Khanna), изпълнителен директор на ADDO AI и популярен футуролог. Д-р Канна изследва прехода от информационната ера към новата хибридна ера, петата основна епоха в социално-техническите отношения на човечеството. Хибридната ера се характеризира с все по-интензивното комбиниране на технологии и сливането им с нашия живот. Например, ролята на роботиката в домовете ни и в индустрията, влиянието на технологиите върху развитието на уменията и бъдещите нови професии, променящата се физическа инфраструктура и т.н., с което технологиите стават все по-свързани и интегрирани в нашия живот.
Д-р Канна коментира: „Навлизаме в нова технологична епоха на човешката цивилизация - Хибридната ера, преходна фаза, в която преминаваме към нов начин на организация на глобалното общество. За нас е вълнуващо да променим мисленето си за технологиите и за това как те могат да се използват за подобряване качеството на живот за всички по равноправен и справедлив начин."
Д-р Канна разгледа и развитието на интелигентните градове, като ключово доказателство за посоката на тази еволюция - тема, която е тясно свързана с Panasonic поради участието на компанията в много проекти за интелигентни градове по целия свят.
Пример за един от тези новаторски проекти е интелигентният град Fujisawa SST (Smart Sustainable Town). Този проект е предназначен да осигури на жителите интелигентен, свързан и устойчив начин на живот. Tsunashima е друг проект за интелигентен град, в който Panasonic играе водеща роля. Идеята при Tsunashima е частните предприятия и местните власти да работят съвместно за създаването на устойчив град, който включва например водородна станция, модерен търговски център и изследователски център на голям международен производител на смартфони и таблети. Очаква се градът да бъде завършен тази година, за да съвпадне с годишнината от основаването на Panasonic. Като част от този проект, Panasonic се фокусира върху подобряването на безопасността и сигурността, и намаляването на потреблението на енергия и вода.
Области на развитие и продуктови иновации
С поглед към бъдещето, Panasonic очертава две ясни области на огромен напредък и фундаментални промени. Първо, електрификация във всички аспекти на нашия живот - домовете, работните места, заводите, превозните средства - електрификация на цели общности, както се вижда при някои от новаторските проекти на Panasonic за интелигентни градове, като Fujisawa и Tsunashima.
На второ място, Panasonic разглежда като ключов бързия напредък в мобилността, който ще ни насочи към визията за бъдещото общество и хибридната реалност.
Лоран Абади продължи: "През следващите 10 години ще станем свидетели на повече иновации в мобилността, отколкото сме виждали през последните 100 години! Електрификацията, свързаността и автоматизацията ще бъдат в основата на тази голяма революция."
„Посрещайки промяната, ние ще запазим непоколебимата си отдаденост за водещи разработки, качество и стил, и нашата постоянна ангажираност за създаване на по-добър живот, по-добър свят."
Panasonic: хронология на иновациите
Panasonic се гордее с много свои първи продукти и технологии, създадени и прилагани през 100-годишната си история:
1918: Създаване на Panasonic под името Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works;
1918: Представяне на усъвършенстван електрически щепсел и двойна разклонителна фасунга;
1923: Представяне на велосипеден фар с формата на куршум;
1927: Представяне на велосипеден фар с квадратна форма;
1929: Формулиране на основна цел на управление/ философия на компанията;
1931: Започва собствено производство на сухи клетъчни батерии;
1931: Представяне на 3-лампово радио;
1932: Обявяване на корпоративната мисия;
1934: Създаване на Институт за обучение на персонала;
1935: Основаване на Matsushita Electric Trading Company;
1937: Представяне на автомобилен акумулатор;
1951: Коносуке Мацушита прави първото си посещение в Съединените Щати;
1952: Сключване на споразумение за техническо сътрудничество с Philips;
1952: Представяне на портативно радио;
1952: Представяне на черно-бял телевизор;
1955: Създаване на марката Panasonic като марка за говорители;
1956: Изграждане на модерни заводи в Япония;
1957: Развитие на каналите за продажби в Япония;
1957: Представяне на първото FM радио;
1959: Основаване на първата търговска компания в Северна Америка;
1960: Представяне на цветен телевизор;
1961: Основаване на първата производствена компания в Югоизточна Азия;
1962: Коносуке Мацушита се появява на корицата на списание Time;
1962: Основаване на първата компания на Panasonic в Европа;
1963: Представяне на най-издръжливата в света суха клетъчна батерия;
1964: Коносуке Мацушита се появява на корицата на списание Life;
1964: Представяне на първата стерео конзола "Asuka";
1965: За първи път в японска компания е въведена петдневна работна седмица;
1965: Основаване на първата производствена компания в Африка;
1966: Основаване на първата производствена компания в Латинска Америка;
1968: Започва изграждането на заводи в слабо населени райони на Япония;
1970: Представяне на грамофон с директно задвижване;
1972: Основаване на първата производствена компания в Индия;
1973: Основаване на първата производствена компания в Близкия Изток;
1974: Представяне на радиокасетофон;
1975: Линейно-фазови 3-лентови озвучителни тела с три говорителя;
1977: Представяне на VHS видеокасетофон;
1979: Коносуке Мацушита посещава Китай и поставя началото на сериозно бизнес партньорство;
1979: VHS рекордер с капацитет за запис шест часа;
1981: Честване на 50-годишния юбилей на корпоративната мисия;
1982: Представяне на първата потребителска видеокамера и портативен рекордер;
1985: Създаване на фондацията Japan Prize;
1985: Представяне на видеокамера „MACLORD MOVIE";
1988: Сливане с Matsushita Electric Trading и започване на официално партньорство с Олимпийските игри;
1988: Представяне на видеокамера с оптичен стабилизатор на образа;
1989: Почива Коносуке Мацушита;
1991: Формулиране на базова политика за управление на околната среда (Екологична харта на Matsushita);
1991: Представяне на HD телевизор;
1994: Panasonic разработва литиево-йонни акумулаторни батерии;
1996: Представяне на първия потребителски DVD плейър;
2001: Представяне на цифров фотоапарат „LUMIX";
2002: Придобиване на 100% собственост върху пет компании от групата;
2002: Създаване на стандарта Blu-Ray Disc;
2003: Обединяване под глобалната марка „Panasonic";
2003: Представяне на плоскопанелен плазмен HD телевизор;
2004: Изграждане на всеобхватно партньорство с Matsushita Electric Works;
2007: Обявяване на декларацията „Eco Ideas";
2008: Представяне на цифров безогледален фотоапарат със сменяема оптика „LUMIX G";
2008: Промяна на името на компанията от „Matsushita Electric Industrial Co., Ltd" на „Panasonic Corporation" и унифициране на корпоративната марка "Panasonic" в световен мащаб;
2010: Изграждане на партньорство с Tesla Motors;
2013: Създаване на нова организация на подразделенията с четири вътрешни компании ;
2013: Развитие на бизнес технологиите;
2014: Откриване на интелигентния град Fujisawa Sustainable Smart Town (SST);
2015: Откриване на представителството Panasonic Appliance Asia Pacific в Малайзия;
2016: Формулиране на глобалната концепция на Panasonic „По-добър живот, по-добър свят";
2016: Представяне на първокласната система от типа всичко-в-едно "OTTAVA";
2016: Представяне на Ultra HD Blu-ray плейър UB900;
2017: Представяне на 4K OLED телевизор;
2017: Представяне на грамофон с директно задвижване SL1200G;
2017: Представяне на високоговорител с гласово управление GA10.