- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Синдикален шеф: Учителската професия е по-рискова и стресираща от полицейската
09 Ноември 2015 | 15:40
/КРОСС/Учителската професия е по-рискова и стресираща от тази на полицаите. Ако държавата и МОН не предприемат мерки в посока защита на учителите и учениците, то събитията, като убийството на ученичка и посегателството към учителката в 12-то училище в Сливен, ще станат чести явления. Това заяви пред Дарик председателят на Синдикат „Образование" към КТ „Подкрепа" Юлиян Петров.
По думите му държавата и общините са абдикирали от осигуряването на пропускателния режим и не е осигурена адекватна защита в българското училище.
„Няма финансови средства за организиране на охраната в училищата и директорите ползват от средствата за заплати на учителите и служителите, за да я осигурят. И тъй като средствата са оскъдни, то и охраната е лесна за преодоляване при набезите на опасни за учебното заведение прониквания", обясни Петров.
В тази насока Синдикат „Образование" ще предложи да бъде забранено влизането и да бъдат заключени дворовете на учебните заведения за външни лица, в това число и родители, които не са заявили своевременно за своето посещение.
„В училищните дворове много често влизат и остават за неопределено време външни лица, което крие опасност за живота и здравето на учители и ученици", каза още председателят на синдиката.
Той бе категоричен, че е необходимо да се предвидят достатъчно финансови средства от държавата за организиране на охраната в училищните коридори и прилежащите училищни дворове и спортни площадки и назначаване на охранители и портиери във всички учебни звена.
Петров отбеляза, че в обемния нов Закон за предучилищното и училищното образование не е намерено място за статута и визията на училищната сграда и двор и посочи че е наложително да се внесат поправки, с които те да се заключват и охраняват, за да могат учители, родители и ученици да бъдат спокойни при учебно възпитателния процес.