- 05 Яну 2025 |
- USD / BGN 1.8991
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0891
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Търновалийски: Благоустройството на Пловдив трябва да отговаря на статута Европейска културна столица 2019
18 Април 2016 | 14:47
/КРОСС/„Няма осигурено финансиране за медийно афиширания идеен проект за железопътен възел Пловдив. Това отговори транспортният министър на мой въпрос за финансовата обосновка относно реконструкцията на жп линията Централна гара - гара Филипово" - съобщи на пресконференция в Пловдив народният представител от „БСП-ЛЯВА БЪЛГАРИЯ" Георги Търновалийски. Поводът за актуалния въпрос на депутата станала изразена в приемната му негативна позиция на архитекти и строителни инженери относно рентабилността и ефективността на споменатия проект на стойност 320 млн.лв. Специалистите категорично не приемат реконструкция, която предвижда естакада с 15-метрови шумоизолационни стени през центъра на града. „Кому беше нужно това проектиране и защо е направено като процедура, след като няма финансиране?" - попитал и на парламентарен контрол Търновалийски. Отговор не получил, но според експертите проблемът може да се реши с използването на съществуващата линия Централна гара - Тракия - Скутаре - Филипово. „Вярно, че трябва да се ремонтира моста на р.Марица, но пък иначе два влака ще продължат да се движат през центъра на Пловдив, а спрелите на прелези коли да замърсяват въздуха на града" - посочи пловдивският народен представител.
Социалистът коментира и горещата тема с Наредбата за премахване на преместваемите гаражи и за създаване на нови паркоместа. Според него областният управител има няколко правни основания да я върне и първото от тях е неспазеният срок за обществено обсъждане. „Проектът на наредбата е публикуван на 30 март на официалната страница на община Пловдив, а на 12 април тя вече е гласувана от Общинския съвет" - поясни Георги Търновалийски. По думите му таксата, която общината ще събира за паркомясто от гражданите, е необоснована спрямо изискванията на Закона за местните данъци и такси. Според него, има и други законови ограничения, свързани с отдаването на общинска собственост под наем. В разходите никъде не са споменати времето, ресурсът и материалите, които ще се изразходват за благоустрояването на терените, след като бъдат махнати гаражите. „В тази връзка, това изобщо няма да е безплатно за общината, както е записано, и пак ще се харчат бюджетни средства", подчерта Георги Търновалийски. Той е съгласен, че гледката с поставените гаражи не е красива и трябва да се търси решение. То обаче трябва да е подходящо за Пловдив като бъдеща културна столица и да отговаря на очакванията на пловдивчани за условия за живот, стана ясно от коментара му.