- 25 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Депутати: Спекулации са твърденията, че "МИГ"-овете могат да се ремонтират у нас
24 Ноември 2015 | 09:15
/КРОСС/Няма причини българският парламент да не ратифицира едно споразумение от национален интерес за страната. Ще подкрепим споразумението с Полша за ремонт на „МИГ"-овете, защото България има спешна нужда от годни да летят самолети в тези сложни времена. Трябва бързо да се осигури качествен ремонт и ВВС да разполагат с качествени самолети за охраняване на въздушното ни пространство.
Това каза в ефира на БНР Янко Янков, заместник-председател на парламентарната комисия по отбрана от ДПС. Според него, условията в договора с Полша са добри и изгодни за страната.
Налага се парламентът да се ангажира със специална ратификация на това споразумение, защото е международно и има и финансова част, изтъкна и Валентин Радев, заместник-председател на същата комисия от ГЕРБ.
На извънредно заседание предстои парламентът да обсъди споразумението между правителствата на България и Полша за поддръжката на българските изтребители МиГ-29. то има за цел да осигури в краткосрочен план летателната годност на изтребителите за охрана на българското въздушно пространство. Полша се ангажира да ремонтира шест и достави временно два свои двигателя за изтребителите срещу 12 милиона лева.
Валентин Радев отбеляза, че Русия не е в нашия военно-политически блок и затова няма как да продължим да ремонтираме самолетите там. Условията за ремонт в Полша според него са много по-добри. Радев определи като спекулации тезите, че самолетите са могли много по-евтино да се ремонтират у нас, каквито предположения се появиха. Освен техническите възможности е необходим и лиценз, уточни от своя страна Янко Янков по повод хипотезата за възможния ремонт на „МИГ"-овете в български заводи.
Янко Янков изтъкна още, че не бива да се подменя отговорността на правителството за това решение с такава на политически партии или на парламента като цяло. Документацията на руската страна беше с по-високи финансови параметри при същите технически условия, припомни депутатът.
Този договор е "глътка въздух" за българската авиация, преди да изтекат сроковете на функциониране на МИГ-29, допълни Валентин Радев. Според него, важният въпрос за българската авиация в дългосрочен план е този за закупуването на нов тип многоцелеви самолет. Би трябвало около средата на следващата година България да има нов изтребител, обясни Янко Янков.