- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Регионалният министър сезира прокуратурата заради санирането
11 Април 2017 | 09:09
/КРОСС/ Сигнал до прокуратурата заради програмата за саниране е подал министърът на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов. Това обяви самият той пред БТВ.
"Санирането, което заварих, като цяло е добра идея, но трябва да се направят промени в правилата, да се коригират цени. Има констатирани нарушения и съм дал сигнал до прокуратурата. Има съмнения за нарушения и затова съм дал сигнал до прокуратурата, за да провери нещата. Цените са прекомерно високи и необосновани", обяви Попниколов.
По думите му има наддоговаряне на средства т.е. договори с неосигурено финансиране.
„Първоначалните цени на програмата са били от 290 лв. без ДДС на квадратен метър. Сега са 140 лв.", каза още служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.
Той коментира и скандала с прекратената процедура за строителството на тунела „Железница" на автомагистрала "Струма". Обществената поръчка за 250 млн. лв. беше спряна, а причината беше изчезнали документи от офертата на един от участниците в търга.
"В момента, в който бях информиран за ситуацията, решихме да действаме съгласно закона. Възложителят е установил липсата на документи и единственото правилно решение е прекратяване на процедурата", обяви в служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов пред БТВ.
"Отговорност за съхранението на документите има председателят на комисията. Нямаше опит да бъде скрито това. Има видеонаблюдение навсякъде, доколкото съм информиран то е работило. Не съм съгласен, че прекратяването на тази процедура ще доведе до загуба на евросредства. Рискът за "Кресненското дефиле" е по-голям", допълни той.
„Документите са изнесени от външния експерт Стефан Гайтанджиев, доколкото съм информиран. Не се е налагало аз да влизам в тази стая. Минимум двама експерти трябва да гледат документите, имало е и друг човек с него", заяви министърът.
"Това е саботаж срещу работата на Пътната агенция и служебното правителство. Не считам, че трябва да си подавам оставката", каза още Спас Попниколов.
Министърът изрази несъгласие с твърдението, че спирането на тази процедура поставя страната ни пред риск от загуба на евросредства. Според него основната опасност за това е свързана със забавянето в изграждането на най-тежкия участък на магистралата - през Кресненското дефиле, където все още няма избран вариант на трасе. Той напомни, че едва през ноември 2016 г. стартира процедурата за избор на проект за преминаване на трасето през Кресненското дефиле.
"Един километър незавършен път по аутобана и ще загубим всички пари, които са около 2 млрд. лв. Най-голям е проблемът при трасето край Кресненското дефиле, като вече 10 години там няма развитие. Това е защитена територия, като за нея ще трябва да се избере специално трасе, да се направи екологична оценка и чак след това ще може да започне процедура за строежа", подчерта той.
Министър Спас Попниколов беше категоричен, че не е уволнявал служители в АПИ и не може да се говори, че Пътната агенция е компрометирана - това е същата агенция, която е била и по времето на Лиляна Павлова, допълни той.
Регионалният министър съобщи още, че предходното правителство не е осигурило средства за довършване на ремонтите на тунелите, по-конкретно за десните тръби на тунелите „Ечемишка" и „Витиня" на АМ „Хемус". Довършването на ремонта по тях се прави с преструктуриране на бюджета на АПИ. Завършени са проверките на мостовете и тунелите от междуведомствените комисии като има набелязани за изпълнение краткосрочни, средносрочни и дългосрочни мерки за подобряване на състоянието им, каза още Попниколов.
"Спешните и неотложни краткосрочни мерки вече се предприемат, за останалите поисках пари от финансовото ведомство, за което получих отказ", обясни той.