- 28 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8553
- GBP / BGN 2.3499
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
НКЖИ: Спазвайте правилата за преминаване през прелез
19 Декември 2017 | 12:01
/КРОСС/ В рамките на само два дни на територията на страната се случиха два инцидента на прелези поради несъобразяване или незнание на правилата за преминаване през прелез, заложени в Закона за движение по пътищата.
В първия инцидент, от 15 декември 2017 г. (петък), на прелез с редовно задействана електрическа бариера и светлинна сигнализация в района на гарата в Костинброд лек автомобил, извършвайки забранено преминаване, е блъснат от товарен влак, движещ се от Драгоман към с. Волуяк. Пострадали са тежко 20-годишната водачка и нейният 24-годишен спътник.
На 16 декември 2017 г. (събота), в 18.57 ч., на прелез в района на гара Лакатник при опит за преминаване при спуснати бариери и задействана светлинна сигнализация, лек автомобил е бил ударен от преминаващия пътнически влак.
Произшествията на прелези от началото на годината до 16 декември са 22, при които са загинали 5 души, 9 са ранените. За сравнение, през 2016 г. произшествията са 17, с 4 загинали и 6 ранени.
По повод наближаващите празници и очакваното повишаване на интензивността на движението по пътищата, НКЖИ изработи листовки с правилата за преминаване през железопътни прелези, регламентирани в Раздел 12 от Закона за движение по пътищата, които ще бъдат раздавани на прелезите с прелезопазачи в страната.
Ръководството на „Национална компания „Железопътна инфраструктура" призовава водачите на пътни превозни средства да бъдат внимателни, да спазват правилата за движение по пътищата. Всяко неспазване на Закона за движение по пътищата и преминаване при спуснати бариери или звукова и светлинна сигнализации, показващи приближаването на влак към прелеза, е риск за живота на водачите на превозните средства и техните спътници. Инциденти от този род нарушават графика за движение на влаковете, отнемат от личното време на пътниците, ползващи железопътен транспорт, и предизвикват значителни икономически загуби за НКЖИ и железопътните оператори.