• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Повече от 440 хиляди обаждания на Националната телефонна линия за деца

Повече от 440 хиляди обаждания на Националната телефонна линия за деца

/КРОСС/ Повече от 440 хиляди обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето за петте години от старта й на 14 октомври 2009 година. Днес денонощният телефон 116 111 празнува своя пети рожден ден. 

Повече от 88 хиляди са предоставените консултации по различни проблеми на младите хора, близо 77 хиляди от тях са с деца, а останалите - с родители и други пълнолетни.

Десетки момчета и момичета бяха спасени от насилие и неподходящи условия за живот (в обори, бараки и др.), благодарение на навременно подадени сигнали на телефон 116 111.

Статистиката показва, че с линията се свързват предимно тийнейджъри. Те споделят типични за тяхната възраст и развитие проблеми: любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, различни свои страхове и източници на тревожност.

При всеки разговор консултантите на телефон 116 111 преценяват какъв е рискът за обаждащото се дете и веднага подават информацията към органите за закрила на детето (отделите „Закрила на детето", полиция). За изминалите пет години са предадени повече от 1600 сигнала, предимно за физическо и психическо насилие, както и за неглижиране. Данните показват, че немалка част от тежките случаи, които изискват намеса на органите по закрила, са от малки градове или села.

Родители и други пълнолетни граждани, търсещи помощ във връзка с проблеми на децата, също често се свързват с линията. Те се обаждат, за да търсят информация, насочване, а в много случаи - за да съобщят риск или за нарушаване на правата на детето. Това е трайна тенденция, която сочи все по-високо гражданско съзнание стремеж да се прекратят действията, нарушаващи правата на децата или накърняващи тяхното достойнство. Подобна ангажираност е много важна в случаи, в които самите деца няма как сами да потърсят помощ, защото са твърде малки или пък са в ситуация, в която не осъзнават, че са жертви на злоупотреба - например, когато са използвани за просия.

Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето предоставя консултиране, информиране и помощ по всякакви въпроси и проблеми, свързани с деца. На телефон 116 111 момчетата и момичетата могат безплатно и анонимно да разговарят за своите проблеми със специалисти - детски и клинични психолози, социални педагози, социални работници. Те имат възможност да споделят какво ги вълнува, да получат емоционална подкрепа и да обсъдят възможни решения за своите проблеми. На родителите линията предоставя възможност да обсъждат различни развитийни проблеми на своите деца, конфликти, мъчителни обрати в живота на семейството като раздяла или развод.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.