• 24 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8784
  •  GBP / BGN 2.3506
  •  CHF / BGN 2.1094
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Бюджетът за реклама на хранителни продукти от ЕС се увеличава драстично

Бюджетът за реклама на хранителни продукти от ЕС се увеличава драстично

/КРОСС/ Драстично увеличение на бюджета за промоция на хранителни продукти от ЕС, разширение на възможните получатели на средствата, насърчаване на съвместните проекти между различни държави. Такива идеи са залегнали в одобрения в понеделник от Съвета на европейските министри на земеделието регламент за рекламните програми до 2020 г., срещу който гласуваха единствено Великобритания, Швеция и Холандия. Средствата за представянето на храни и селскостопански стоки се планира да нарастват постепенно, като за седем години увеличението ще е над 300%. През 2013 г. промоционалните програми са за 61 млн. евро, докато през 2020 г. отделеният бюджет ще е вече 200 млн. евро.

Добавки за повече програми

Европейската програма за промоция на селскостопански продукти и храни включва проекти както за представяне на стоки в други държави - членки на ЕС, така и на трети пазари. За целта могат да се включат дейности като медийна реклама, PR, участие на специализирани изложения и бизнес форуми, организиране на дегустации на продуктите и др. Особеното при тези проекти е, че може да се представя определен продукт, например лютеница, но не и конкретна търговска марка. В следващия програмен период обаче това условие ще бъде смекчено - чрез кампаниите ще могат да се показват и брандове, но при определени ограничения, които предстои да бъдат въведени, се вижда от документа.

В новия период Брюксел ще финансира 70% от рекламните кампании на един продукт в друга държава членка. Ако обаче кампанията е в държава извън ЕС и е проект, представящ повече от един продукт или повече от една държава членка, тогава субсидията ще стигне 80 на сто. Брюксел се предвижда да осигури до 85% от средствата на кампании за продукти, при които има кризисни ситуации на пазара. Такава възможност се очаква да има още при първия прием заради руското ембарго, довело до сътресения в различни отрасли, като например овощарство, зеленчукопроизводство и др.

Разширение на продуктите и кандидатите

В новия програмен период рекламата на селскостопанска продукция и храни ще обхваща повече видове продукти. Така например вече ще могат да се рекламират някои видове тестени изделия, рибни продукти, царевица, памук и др. Допустими са и някои алкохолни напитки - например вина със защитени наименования, както и бира, но за тях ще бъдат наложени допълнителни изисквания. Отделно от това се планира и известно разширение на кръга от възможните получатели на пари - такива например вече могат да бъдат и организации на производители, се вижда от документа.

Макар че в първите години след влизането на България в ЕС, почти липсваше интерес към проектите за реклама на храни, в последните години той е видим. Досега български организации са спечелили девет проекта, повечето от които и в момента се изпълняват. Сред представяните продукти в различни държави са българско саламурено сирене, български кашкавал, конфитюри, компоти, лютеница, сладко от рози, мармалад от шипки, вино, череши, яйца и др. Сред държавите, в които се рекламират български продукти, са Германия, Великобритания, Гърция, Румъния, Русия, Норвегия, Виетнам, Сингапур и др.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.