• 28 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8553
  •  GBP / BGN 2.3499
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Китайска фирма иска да строи у нас магистрали и тунела под Шипка

Китайска фирма иска да строи у нас магистрали и тунела под Шипка

/КРОСС/ Китайска компания заяви интерес към строителство на големи пътни инфраструктурни проекти у нас на базата на публично-частно партньорство. Сред тях са изграждане на автомагистралите Калотина - София, Русе - Велико Търново и тунела под Шипка. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков проведе работна среща с Ян Дзиендян и У Шивън - представители на компанията „Ситик Констракшън", част от голям държавен китайски конгломерат, съобщиха от ведомството.

Министър Нанков подчерта, че между България и Китай са изградени добри двустранни отношения и вече има натрупан опит по отношение на възможностите за реализация на проекти и насърчаване на двустранните икономически и търговски отношения. Той изтъкна, че тези проекти са част от важни транспортни коридори, свързващи Западна Европа с Азия и имат голям потенциал като икономически оси, а в същото време са и стратегически обекти за страната ни.

„Интензивният политически диалог между България и Китай през последните години създава рамка за ползотворно сътрудничество във всички сфери. България подкрепя инициативата за сътрудничество между Китай и страните от Централна и Източна Европа, известна като 16+1, която може да бъде основна за реализация на проектите", каза Нанков.

Представителите на „Ситик Констракшън" отбелязаха, че са запознати с географското положение на България като важен кръстопът, който много добре се вписва в политиката на Китай за изграждане на новия „път на коприната".

„България би била първата държава, член на ЕС, в която можем да стартираме реализацията на проекти, съобразявайки се изцяло с европейските изисквания за публично-частно партньорство", отбелязаха г-н Ян и г-н У. „За нас, като специализирана компания, представлява интерес възможността да участваме във всякакви инфраструктурни проекти, които биха се правили в България в близко бъдеще", подчертаха още те.

Китайската компания има зад себе си голям обем реализирани проекти в чужбина, включително автомагистрали с голяма дължина. Сред тях са магистрала в Алжир, с дължина 498 км и на стойност 7,8 млрд. долара. В момента компанията строи две автомагистрали в Казахстан. Едната е с дължина 780 км, а другата е над 900 км.

Предстоят допълнителни срещи, на които китайските инвеститори ще бъдат запознати детайлно с техническите параметри и прогнозите на трите пътни проекта. След което ще се търсят възможности за създаване на смесено дружество между държавата и компанията, която, съгласно изискванията на българското и европейско законодателство, да пристъпи към реализация на предявените намерения. Другата възможност е реализация на обектите на концесия, чрез намирането на конкретен бизнес модел, който да сведе до минимум рисковете за инвеститора и държавата.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.