• 28 Септ 2024 |
  •  USD / BGN 1.7529
  •  GBP / BGN 2.3469
  •  CHF / BGN 2.0763
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 26°C

ЕК призовава България и още 17 страни да подобрят управлението си на въздушното пространство

ЕК призовава България и още 17 страни да подобрят управлението си на въздушното пространство

/КРОСС/ Днес Комисията официално поиска от Австрия, България, Хърватия, Кипър, Чешката република, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Литва, Малта, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Испания и Обединеното кралство, които членуват в шест различни функционални блока въздушно пространство (ФБВП), да подобрят своите блокове.

Функционалните блокове въздушно пространство представляват общо въздушно пространство, организирано според потоците на трафика, а не според държавните граници. Функционалните блокове въздушно пространство са решаваща стъпка към по-ефективна, по-евтина и по-малко замърсяваща система на въздухоплаване в Европа.

Заместник-председателят на Европейската комисия и комисар по въпросите на транспорта Сийм Калас заяви: „Най-накрая преодоляхме националните граници в европейското въздушно пространство. Функционалните блокове въздушно пространство са необходим и жизнено важен елемент на единното европейско небе. В момента тези общи въздушни пространства съществуват само на хартия; те са създадени официално, но все още не функционират. Призовавам страните членки да бъдат по-амбициозни и да дадат тласък на изпълнението на разпоредбите за единното небе".

Всички страни от ЕС трябваше да са привели в действие своите ФБВП до 4 декември 2012 г. съгласно Регламент (ЕО) № 550/2004. Функционалният блок въздушно пространство между Италия, Гърция, Кипър и Малта (BLUEMED FAB) все още е в процес на установяване, докато междудържавните споразумения за създаване на функционален блок въздушно пространство между Австрия, Чешката република, Словакия, Словения, Унгария и Хърватия (FABCE), на ФБВП между България и Румъния (DANUBE FAB), на ФБВП между Литва и Полша (BALTIC FAB), на ФБВП между Испания и Португалия (SOUTHWEST FAB) и на ФБВП между Великобритания и Ирландия (UK/IRELAND FAB) влязоха в сила.

Напредъкът по отношение на реорганизирането на въздушното пространство на тези ФБВП и на ефективността на техните услуги за въздухоплаване е бавен. Това означава повече закъснения, потребяване на повече гориво и оттук - повече емисии на парникови газове и по-големи разходи за авиокомпаниите. В изпратените днес официални уведомителни писма Комисията иска от страните членки да предприемат действия за оптимизиране на изпълнението на ФБВП и услугите за въздухоплаване.

Освен това липсата на напредък във връзка с тези блокове е пречка пред цялостното изпълнение на единното европейско небе на ЕС, което на свой ред генерира неефективност в цялото управление на въздушното движение в Европа от порядъка на около 30 до 40% от общите разходи за въздухоплаване и налагани такси. Това представлява загуба от около 5 млрд. евро годишно. Това влияе негативно и на планираното укрепване на безопасността в единното европейско небе.

След изпращането на тези писма страните членки разполагат с 2 месеца за отговор и представяне на своите съображения. На тази основа Европейската комисия може да излезе с мотивирано становище в съответствие с член 258 от Договора за функционирането на Европейския съюз.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.