- 26 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
„Пещерска ракия" взе Златната фиала на Винария
24 Февруари 2017 | 14:30
/КРОСС/ За втора поредна година марка ракия на лидера в алкохолния бранш получава единственият и най-висок национален приз сред ракиите - „Златната фиала". Отличието е за качества, като всяка година, в рамките на международното изложение Винария, Националната лозаро-винарска камара организира дегустации на десетки марки и отличава само най-добрата с тази награда. Тази година „оскарът на ракиите" бе връчен на „Пещерска мускатова", след като през 2016 година го получи „Кайлъшка гроздова", другата добре позната марка ракия на VP Brands International, каквото е новото име на производителя. С тази награда „Пещерска" затвърждава лидерските си позиции не само по предпочитания на консуматорите, но и по качества.
Припомняме някои интересни данни за пазара и потребителското поведение по отношение на марковата ракия, които бяха изнесени в края на 2016 година. Те сочат, че основната консумация на ракия продължава да е съсредоточена у дома, като държи 60%. Останалите 40% са за консумация в заведение, където ракия се пие основно на вечеря с приятели през уикенда. През изминалата година се е запазила тенденцията бутилката ракия да е един от предпочитаните подаръци за домакините при гостуване. Над 60% от запитаните на национално ниво консуматори са посочили, че избират сами своята ракия, като най-често място за покупка са големите търговски вериги и хипермаркети. Запитаните също посочват, че имиджът на избраната ракия е от съществено значение. Консуматорите от големия град търсят традиции и произход, гаранции за качество и не на последно място - модерен имидж. За по-младото поколение е важно тяхната марка ракия да бъде актуална както визуално, така и като комуникация.
През 2016 година марката „Пещерска" държи лидерство по разпознаваемост на национално ниво, като продължава да е и най-предпочитаната по специални поводи. Консумацията й все повече се измества към големите градове, където присъства основно със своята Отлежала версия. И тази година над 50% от запитаните избират сред множеството наложени марки именно нея. Най-често консумираните ракии в България, както на годишна, така и на месечна база, са „Пещерска гроздова" и „Пещерска Отлежала". Те задържат лидерска позиция по брой лоялни потребители, като пазарните проучвания сочат, че с всяка година успяват да привлекат и нови, най-често сред по-младото поколение.