• 26 Дек 2024 |
  •  USD / BGN 1.8819
  •  GBP / BGN 2.3566
  •  CHF / BGN 2.0949
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Renault обеща евтин електрокар?

Renault обеща евтин електрокар?

/КРОСС/От първи януари шеф на поделението електромобили на Renault става Жил Норман, започнал кариерата си в компанията през 1988-а година. В момента той отговаря за продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион. В рутинното съобщение на кадровия отдел на компанията за него привлича вниманието фразата, че тя работи в момента върху нов финансово по-достъпен модел на електрически автомобил.

Не толкова отдавна супер-босът на френско-японския алианс Карлос Госн - през ноември, говореше за нескъпа машина на акумулатори за китайския пазар. Тогава прозвуча и ориентировъчна цена в рамките на $7000-8000. Вероятно става дума за електромобил ползващ като основа бюджетния модел на марката Renault Kwid, чиято бензинова версия струва в Индия около $3900. Двойно по-високата цена на електровариантът му изглежда напълно резонна.

Концептуалният кросовър Renault Kwid, показан през 2014-а година на автосалона в Ню-Делхи си беше бензинов, но още тогава създателите му подчертаха, че колата е напълно готова да й се монтира изцяло електрически силов агрегат. Те са предвидили достатъчно място за електрически акумулатор, зарядно устройство и други необходими за един електромобил технически принадлежности.

Това няма да е първият опит да се наложи електромобил на алианса Renault-Nissan в Поднебесната империя. Пробата да се направи това с модела Nissan Leaf предлаган с марката Venucia не може да се нарече успех - през миналата 2015-а година бяха реализирани едва 1273 коли. Проблемът, естествено, не беше в колата а в прекалено високата й цена от 242 800 юана (около $35 200). Електроседанът Fluence Z.E., който ще се прави на място в Ухан, също едва ли ще има сериозен търговски успех. Всичко това означава, че е необходим далеч по-евтин електрически модел.

Въпреки досегашните уверения на всякакви по ранг представители на марката, че Renault Kwid няма да се появи в Европа, това съвсем не е изключено, пък и това сочи логиката на пазарното развитие и успех на Renault на базата на бюджетните модели Logan, Sandero и Duster. Още повече ако става дума за негов електрически вариант, което става все по-актуално дори в светлината на очертаващата се забрана за използване на дизелови автомобили към 2025-а година.

Renault не без основание се смята за лидер в сегмента на електромобилите в Стария Свят - от 2012-а година досега са реализирани в Европа над 100 000 електромобила, което е една четвърт от общия им пазар. За свое главно постижение напоследък Renault смята петвратия си модел Zoe с акумулатор ZE40, осигуряващ пробег с едно зареждане от близо 400 км. Съвсем наскоро същият акумулатор получи и ванчето Kangoo Z.E Само можем да си представим какъв пробег с него би ни показала електромодификацията на бюджетния Kwid Z.E.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.