• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8588
  •  GBP / BGN 2.3429
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Mercedes-Benz заменя роботите с хора на производствените си линии

Mercedes-Benz заменя роботите с хора на производствените си линии

/КРОСС/ Противно на съвременните производствени тенденции Mercedes-Benz е принуден да смени част от роботите, обслужващи производствените му линии, с хора, пише The Guardian, цитиран от "Фокус". Роботите не могат да се справят с темпото на промени и с нивото на сложност на предлаганите за автомобилите от S-клас екстри в 101-годишния завод в Зинделфинген, който произвежда 400 хиляди коли годишно от 1500 тона стомана на ден.

Екстрите - от нагряващи се или охлаждащи се подставки за чаши и различни волани до рамки от въглеродни фибри и дори четири вида капачки за винтилите на гумите, изискват адаптивност и гъвкавост, два показателя, по които в момента хората са по-добри от роботите. Маркус Шефлер, директор на производството на Mercedes-Benz, казва за Bloomberg: „Роботите не могат да се справят със степента на персонализация и с многото вариации, които имаме днес. Спестяваме пари и гарантираме бъдещето си, като наемаме повече хора."
Автомобилната индустрия е най-големият потребител на производствени роботи, според данни на Международната федерация по роботика. За автопроизводителите през 2014 година са доставени почти 100 хиляди единици. Общият брой на индустриалните роботи, които функционират по целия свят е бил 1.5 милиона през 2014 година, а се очаква още 1.3 милиона да бъдат внедрени в производството през следващите две години.
С увеличаващата се конкуренция за парите на клиентите на луксозния пазар обаче индивидуалният подход придобива ключово значение. Квалифицирани хора биха могли да променят производствената линия за няколко дни, докато препрограмирането и преподреждането на роботите отнема седмици.
Шефер обяснява: "Изоставяме опитите да максимализираме автоматизацията, за да дадем отново по-голяма роля на хората в индустриалния процес. Трябва да бъдем гъвкави. Разнообразието е твърде голямо за машините. Те не могат да работят с всички възможности и да са следват темпото на промените."
Mercedes се опитва да намали времето за производството на един автомобил от стандартните 61 часа през 2005 година до само 30. За да постигне това, компанията преминава към нова схема. При нея работниците оперират с различни по-малки и по-леки машини. Традиционни роботите биха функционирали зад защитни прегради, изолирани от хората. Промяната означава, че по-малки и по-гъвкави системи, които работят заедно с хората ще заместят някои от големите роботизирани машини.
Mercedes - вторият най-голям производител на луксозни коли в света, не е сам в прехода към по-гъвкави системи. Германските му конкуренти BMW и Audi също тестват роботи, оборудвани със сензори и интелигентен софтуер, които са достатъчно безопасни, за да работят заедно с хора. Дори в Япония, която е световният лидер в областта на индустриалните роботи, Toyota започва процеси на заместване на роботи с хора.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.