- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
„Ние знаем” е новото мото на ТАСС
08 Септември 2014 | 15:06
/КРОСС/ ОТ 110-ИЯ СИ РОЖДЕН ДЕН ИТАР-ТАСС ВЕЧЕ ОФИЦИАЛНО СЕ НАРИЧА ИНФОРМАЦИОННА АГЕНЦИЯ НА РУСИЯ "ТАСС"
Най-старата информационна агенция на Русия навърши 110 години на 1 септември. Президентът на страната Владимир Путин поздрави колектива. Приветствие изпрати и екипажът на МКС, поздрави и благопожелания продължават да пристигат от различни страни по света. Кметът на Москва Сергей Собянин лично поднесе своите поздравления, разгледа изложбата плакати „Окна РОСТА", както и старинна техника, с помощта на която са се предавали съобщенията на агенцията, посети съвременно оборудвания нюзрум и подари на генералния директор Сергей Михайлов книга за историята на Москва.
Летописът на ТАСС започва на 1 септември 1904 г., когато излиза указът на император Николай ІІ за създаване на Санктпетербургската телеграфна агенция - първата държавна информационна агенция на Русия. През 1925 г. тя започва да се нарича ТАСС, а през 90-те години на миналия век - ИТАР-ТАСС. Фразата „ТАСС е упълномощен да заяви", с която започват официалните съобщения на агенцията, за първи път прозвучава през 1934 г. Днес информационните продукти на ТАСС се използват от над 5 хиляди корпоративни абонати в Русия и в чужбина. „Много вече сме направили, но още повече ни предстои - каза генералният директор на агенцията Сергей Михайлов. - В плановете ни е в близките три години да осигурим 100% покритие на страната с кореспондентска мрежа и да открием 27 нови представителства в чужбина".
В изцяло обновения пресцентър Сергей Михайлов съобщи, че новото название на агенцията от 1 септември е Информационна агенция на Русия „ТАСС". ТАСС, по думите на Михайлов, е марка и няма да се разшифрова. „Новият бренд на най-старата информационна агенция на Русия е призван да стане символ на професионализъм, ентусиазъм, готовност за саморазвитие на екипа и стремежа на агенцията да съхрани и развива най-добрите традиции", каза генералният директор. Речта му бе транслирана по вътрешните комуникационни канали в кореспондентски пунктове и представителства в Русия и в чужбина.
По думите на Сергей Михайлов в основата на концепцията на новата марка ТАСС е залегнала идеята за достоверен източник на постоянно обновявана интегрирана информация - агенция на знанията, а ключово мото на ТАСС става „Ние знаем". „Всеки факт е основа на знание, което човек има по един или друг въпрос. И понеже ние работим с факти, значи сме в основата на процеса на получаване на знание. Т.е. идеята на марката ТАСС е да се даде възможност на човека да сформира свое знание по един или друг предмет въз основа на изчерпателна информация за ставащото. Имайки предвид и факта, че в ТАСС са натрупани огромни архиви на новини и снимки (от 2013 г. към агенцията е присъединена и Книжната палата) ние имаме възможност да проследим много теми в тяхното историческо развитие", отбеляза Сергей Михайлов.
Променен е и фирменият знак - син правоъгълник (в малко по-друг нюанс), който се асоциира с книга, лист хартия, папка файлове, системен блок, т.е. в една или друга степен правоъгълен предмет, и надпис ТАСС. Кампания с новия си имидж ТАСС планира да проведе (след Москва), в Санкт Петербург, Сочи, Омск и други руски градове, с подкрепата на регионалните власти. Преходът към новата марка ще се осъществи до края на 2015 г.
В. «Русия днес»