- 28 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8572
- GBP / BGN 2.3451
- CHF / BGN 2.1010
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Най-често се жалим за дублирани резервации и липса на обещани услуги по морето
08 Юли 2017 | 14:59
/КРОСС/ В КЗП вече са постъпили първите сигнали от туристи чрез разкритите за този сезон виртуални приемни по Черноморието. Сигналите са за дублирани резервации в хотели и заведения, както и за липса на услуги, които първоначално са били обещани от туроператора или хотелиера.
При наемане на плажен шезлонг клиентът не може да бъде задължаван да плаща и за шалте. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по повод сигнали за принудително комбиниране на двете услуги.
Потребителят има право да избере само шезлонг - без шалте и не е задължен да ги наеме в комбинация. Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов обясни, че проверка на контролния орган на принципа "таен клиент" е установила, че на табелата на плаж по Черноморието ни са обявени по отделно цени за всяка от услугите, но потребителят по никакъв начин не разбира, че не може да си наеме само чадър или само шезлонг, а е задължително и шалте.
На следващото си заседание комисията ще се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. По закон глобата за подобно нарушение е от 1 000 до 30 000 лева, а при повторно до 50 000.