• 27 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.8588
  •  GBP / BGN 2.3429
  •  CHF / BGN 2.0999
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Глад за международни шофьори, превозвачите искат кадри отвън

Глад за международни шофьори, превозвачите искат кадри отвън

/КРОСС/ Сериозен глад за международни шофьори изпитва българският транспортен бранш. Заради липсата на кадри много фирми вече са фалирали, а други са на прага да спрат дейност. Част от решаване на проблема бизнесът вижда в привличане на шофьори от бесарабските българи от Украйна и Молдова.

Около 9000 шофьори работят в момента в транспортния бранш. Много от тях напускат работа по време на курс, а на тяхно място нови кадри не се намират. От Съюза на международните превозвачи са изчислили, че за да изпълняват безпроблемно дейността си, трябва да назначат още около 3000 шофьори.

Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Това спря развитието на българските транспортни фирми. Те вече не инвестират в увеличаване на парка, а минават на вариант по-скоро да подменят превозните си средства, предвид това че липсват както като брой шофьори, така и като качество."

До 1800 евро достига заплатата на един международен шофьор. Транспортните фирми виждат решаване на проблема, като бъде възстановен държавния прием за придобиване на категория „C" в училищата.

Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Професионалната компетентност да бъде залегнала в учебния план и учебната програма."
От брашна искат също държавата да облекчи процедурите по придобиване на гражданство за бесарабските българи от Молдова и Украйна. Заради ниските заплати, които получават в родината си, много от тях имат желание да работят у нас, но се отказват заради тромавите процедури.

Йордан Арабаджиев - председател на Съюза на международните превозвачи: "Ако ние направим всичко необходимо да бъдат форсирани процедурите по получаване на съответните документи, те да бъдат привличани и да работят при добри условия на заплащане в България."
От брашна ще изчакат да бъде съставено правителство, за да могат всички тези предложения да бъдат поставени пред новите управляващи.

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

"Транспортните фирми виждат решаване на проблема,

Транспортните фирми и по-скоро техните шефчета нещо са се объркале та да искат държавата да им произвежда шофьори, а те да ги ползват наготово. Социално-обществения строй в момента се нарича Капитализъм, което ще рече с частния капитал напред в обучението на шофьори. Имаш нужда от шоферчета, плащаш му курса, обучаваш го, учиш го и го назначаваш на работа. Когато държавата стане собственик на транспортни фирми, тогава ще му мисли за шофьорски кадри.

22.03.2017 09:24:10

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.