- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Facebook продава данните ни на 60 големи производители на електронни устройства
04 Юни 2018 | 21:24
/КРОСС/ За последните 10 години американската компания Facebook е сключила договори с минимум 60 големи производители на телефони, смартфони и други електронни устройства, които им отварят достъп до личните данни в социалната мрежа. Повечето от тези договори продължават да са в сила, съобщава вестник "Ню Йорк таймс", цитиран от БГНЕС.
Според информацията процесът е започнал, когато Facebook се опитва да заеме доминиращо място сред социалните мрежи и засяга такива компании като Apple, Microsoft, Amazon и Samsung. Както отбелязва изданието сключените договори поставят под съмнение спазването на собствените правила на компанията на Марк Зукърбърг и на изискванията на Федералната комисия по търговия на САЩ. Производителите на смартфони са получили достъп до данните не само на използващите социалната, но и до данните на техните приятели, при това без тяхното съгласие. Блокирането на функцията "сподели" не винаги помага, разкрива "Ню Йорк таймс".
Facebook ще продължи да събира информация не само от потребителите си, но и от лица, които не са част от социалната мрежа, но поне веднъж са ползвали услугите и приложенията на Facebook, включително и whatsapp, съобщи през май пресслужбата на Европейския парламент, след като ръководителите на Facebook отговориха на 18 въпроса на евродепутатите. Създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг се яви пред Европейския парламент, за да бъде разпитан по въпроси, свързани с фалшивите новини, сигурността на потребителските лични данни в социалната мрежа и злоупотребите на "Кеймбридж Аналитика".
Изслушването беше по повод скандала с "Кеймбридж Аналитика" – компания, работила по предизборната кампания на американския президент Доналд Тръмп – за нелегалното източване на данните на над 87 млн. Фейсбук потребители. Според данни на Европейския парламент, почти 3 млн. от засегнатите са европейски граждани. Зукърбърг обаче потвърди, че Facebook ще се съобразява напълно с новия регламент за защита на личните данни в Европа (GDPR), които влязоха в сила на 25 май.