- 24 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Стоилов: Броят на учениците да е само начален ориентир за средствата, които получават училищата
01 Октомври 2014 | 14:13
/КРОСС/ Ще продължим да настояваме броят на учениците да бъде само начален ориентир за средствата, които получават училищата, защото принципът парите да следват ученика би означавало все повече изтощаване на средните и малките училища и концентриране на средствата в големите градски центрове. Това заяви на среща с над 50 учители в Пазарджик водачът на листата на Коалиция "БСП лява България" в Пазарджик Янаки Стоилов. Според него трябва да има допълващи и коригиращи критерии. „За разлика от нашите основни опоненти, които се стремят част от средствата, които отделя държавата, да отиват и за издръжката на други образователни институции, ние отстояваме държавата да се ангажира с издръжката на държавните и общинските училища", бе категоричен Стоилов. Той е на мнение, че училището трябва да се разглежда освен като образователна институция и като институция, която играе все по-голяма възпитателна и социална роля. По неговите думи това означава, че особено за децата, чиито семейства са с по-малки финансови възможности, е много важно в училище да им се осигури хранене, а там където има възможност да се въведе ученическо облекло и да се оползотворява свободното време в различни извънкласни форми. „По този начин ще направим училището място, в което децата са привлечени да бъдат и ще ги отделим от неблагоприятно въздействие. Стремим се в тези училища, в които се осигурява добро ниво на обучение и които се нуждаят от подкрепа, да бъдат създадени възможности и при малък брой деца да продължи обучението", обясни Стоилов.
По време на срещата сред обсъжданите теми от учителското съсловие бяха учебните планове на професионалните гимназии и сериозният обем документация, с който се работи. По темите за разширяване на възможностите на ранно отпадналите лица над 16 години да получават професионална подготовка и квалификация, непрекъсната професионална подготовка и квалификация на учителите и включване на учителската професия в списъка на регулираните от държавата професии отношение взеха също проф. Ваня Добрева и проф. Кирчо Атанасов, които бяха гости на дискусията в Пазарджик.