- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Фейсбук въвежда нови строги мерки срещу троловете в мрежата
07 Април 2018 | 09:50
/КРОСС/ Управата на социалната мрежа Фейсбук обяви, че ще проверява самоличността на всички потребители, чиито страници са постигнали особена популярност. Мярката се предприема като част от борбата с дезинформацията в мрежата.
Основателят на Фейсбук Марк Цукърбърг заяви, че всички популярни страници ще бъдат проверени и тези, които не издържат проверката, няма да имат правото да публикуват политически съобщения.
Целта е да се попречи на притежателите на фалшиви акаунти да ги използват за укриване на истинската си самоличност.
"С важните избори, които предстоят в САЩ, Мексико, Бразилия, Индия, Пакистан и други страни през следващата година, един от приоритетите ми през 2018 г. е подкрепата за надеждното общуване и противодействието срещу манипулирането на избори", заяви Цукърбърг в профила си в социалната мрежа.
"След като установихме руската намеса в изборите през 2016 г., разработихме успешно нови инструменти с оглед на изборите във Франция, Германия и Алабама, които позволиха да отстраним десетки хиляди фалшиви профили", коментира още той, като напомни, че през тази седмица бяха отстранени над 270 руски страници, някои от които принадлежат на руски медии.
Компанията предприема още две големи стъпки, отбеляза Цукърбърг.
Първо, занапред всеки рекламодател, който иска да публикува политически съобщения, ще трябва да удостовери своята самоличност и местонахождение. Който не го направи по убедителен начин, ще получи забрана за публикуване.
Второ, на проверки ще бъдат подлагани и модераторите на популярни страници.
Това ще направи много по-трудно управляването на страници чрез фалшиви акаунти, както и разпространяването на дезинформация и послания, всяващи разкол в обществото.
Освен това, ще бъдат въведени обозначения, така че потребителите да виждат от кого е платено дадено съдържание.
Наред с това потребителите ще могат да виждат всички реклами, публикувани от дадена страница във Фейсбук.
Мерките ще бъдат тествани първо в Канада, а след това и в останалата част от света през следващите месеци.
Сред най-показателните примери за злоупотреба с Фейсбук е т. нар. "ферма за тролове", чието официално название е Агенция за интернет изследвания, базирана в Санкт Петербург.