- 25 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8784
- GBP / BGN 2.3506
- CHF / BGN 2.1094
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Българските интернет потребители променят нагласите си в посока таблети от по-висок клас
08 Май 2018 | 12:08
/КРОСС/Данните бяха представени по време на събитие за старта на продажбите на новия Huawei таблет MediaPad M5 на българския пазар.
Технологичният производител Huawei организира представително изследване за употребата на таблети и нагласата за покупка на таблетно устройство сред градското население в България на възраст 25-55 години. Проучването е направено от маркетинговата рисърч агенция Pragmatica, а данните от него бяха представени заедно с анонса на старта на продажбите на премиум таблета Huawei MediaPad M5 на българския пазар.
Методологията на проучването - онлайн с таргетиране на таблетни устройства, разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно таблетни устойства, особено в най-ниския ценови клас.
Според проучването, активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години, са разпределени почти по-равно във възрастовите групи 25-34, 35-44, и 45-55 години, като превес с резултат 36.1%, все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а най-интересното е, че 79.3% са с висше образование.
Веднага изниква въпросът за каквонай-вече те използват своя таблет? Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове", но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53.8% е „при пътуване". Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание - гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34.6%.
Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47.1% от тях, докато четенето на мейли - от едва 40%, а директният отговор „за работа" е избран от едва 33.5% от тях. Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието.
Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23.7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22.4%). „Дневното" потребление се откроява между 09:00 - 12:00 часа (11.5%) и 15:00-18:00 часа (9.6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.
Следващата част от проучването търси отговор на въпроса какви са реално използваните таблети в момента, и какви таблети биха търсили хората, ако трябва да си ги купят сега. Тук проучването показва голяма и интересна еволюция в потребителските нагласи.
Топ 3 притежавани марки таблети в момента са Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на Lenovo от 36.1%, и голям брой, попадащи в графата „Други". Разпределението на „желаните" марки таблети днес, е сред същите три бранда, но вече с разлика помежду им по-малко от 1 процент в диапазона 19-20%.
Всъщност, марката е най-често посочваният критерий за избор на таблет сега, следвана от цената и фактори като размера на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен, с почти еднакви резултати. Българският пазар като цяло е чувствителен към цените, но проучването много ясно показва ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване. Затова и вторият най-интересен за потребителите дисплей за таблет е този над 10 инча.
Голям успех за бранда е и фактът, че сред хората, за които качеството е основен фактор за покупка, Huawei се явява предпочитан избор. Например сред посочилите за важен фактор „материалът, от който е направен таблетът", 33% предпочитат като бранд Huawei, с 12% повече от втория предпочитан бранд в тази подгрупа.
Относно начина на покупка, проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68.8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33.5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% - от мобилен оператор. За 17% от анкетираните, таблетът е бил подарък.
Huawei винаги е работила в посока отговор на потребителските нужди и има добри позиции на световния и българския пазар на таблети в ниския и среден ценови клас. От началото на май обаче, компанията предлага на нашия пазар своя премиум 10.8-инчов таблет Huawei MediaPad M5, с изключително висококачествена изработка от алуминиев корпус и първия в света 2.5D извит дисплей с 2К резолюция, което го отличава едновременно със стилен дизайн и с ергономичност.
Таблетът е разработен за максимално визуално и аудио изживяване с усъвършенствана графична технология ClariVu 5.0, 4 Harman Kardon говорители и DAC за още по-добър звук през слушалки. Освен за премиум забавление, този таблет е отличен партньор и за работните моменти, тъй като за миг може да превключи в десктоп изглед.