- 28 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8553
- GBP / BGN 2.3499
- CHF / BGN 2.0999
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Образователното министерство се отказа от идеята да се учи през юли
02 Август 2017 | 12:41
/КРОСС/ Лятната ваканция на учениците няма да бъде намалявана и те няма да учат през юли. Това съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от БНР.
По-дългата почивка през лятото обаче ще е за сметка на намаляване на зимната, междусрочната и пролетната ваканция.
От ведомството признаха, че температурите през този месец наистина са високи, а училищата не са климатизирани.
Ресорният министър Красимир Вълчев обясни, че целта на предложението е било не повече учене за сметка на ваканцията, а по-балансирано разпределение на ваканцията. Той обаче отбеляза, че в гимназиалните класове удължаването на коледната и срочната ваканция води до навлизане в юли, което не е желателно. Вероятно последните класове ще приключват учебната година на 30 юни, добави Вълчев.
В отговор на въпрос министърът каза, че отказът от скъсяване на лятната ваканция вероятно ще бъде за сметка на трите дни между 2 и 5 януари. Няма да я има двуседмичната зимна ваканция, посочи той.
„Най-вероятно това, което можем да кажем, тъй като утре ще обсъдим графика и със социалните партньори и с членовете на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество - това са синдикалните организации и организациите на директорите, че ще приемем предложението да не навлизаме в юли месец, тоест след 30 юни", коментира Вълчев.
Образователният министър застана и зад промените в правилата за прием в 1-ви клас, предвиждащи 3 години уседналост на родителите:
„Каквито и критерии да заложим, ще е налице несправедливост. Има усещане за несправедливост в една част от родителите, когато имаме по-малък брой места в сравнение с търсените в определени училища. Ние продължаваме да твърдим, че критерият "близост" е най-добрият".
„Задължителната предучилищна възраст пък трябва да бъде разширена и за децата на 4 години", заяви просветният министър.
По думите му, децата които са били в детска градина и след това се преминали през предучилищната подготовка по-лесно се задържат в системата. Вълчев обясни, че децата, които не са били в детска градини и чийто майчин език не е български най-често отпадат от училище.
Според него те имат проблеми в училището и отпадат в прогимназиалния етап. Образователният министър уточни, че преди да постъпят в училище, те вече имат натрупан такъв дефицит и преподавателите трудно ги „избутват" до 5- 6 клас, след което отпадат.