- 14 Ноем 2024 |
- USD / BGN 1.8401
- GBP / BGN 2.3448
- CHF / BGN 2.0853
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Ваньо Шарков: Лошата оценка на пациента ще подобри качеството на медицинските услуги
05 Ноември 2015 | 09:45
/КРОСС/Наказания за болниците, които получават лоша оценка от пациентите. Това предвижда нова наредба на здравното министерство, която е качена за обществено обсъждане на сайта на ведомството. Тя предвижда хората да оценяват обслужването, което получават в лечебните заведения, чрез анонимни проучвания по телефона.
"Ако много пациенти се оплачат от конкретна болница или лекар в рамките на три допитвания, ще следват санкции, заяви в студиото на БНТ "Денят започва" заместник-министърът на здравеопазването Ваньо Шарков. За момента са разработени проучвания единствено за качеството на здравната грижа в болниците. Предстои подобни анкети да обхванат и извънболничното лечение и личните лекари.Стартираме още от 1-ви януари - след подписването на договора другата година, коментира зам.-здравният министър. За първи път пациентът получава възможност сам да контролира системата. Въпросите са от типа - "Бяхте ли достатъчно информиран с хода на своето заболяване?", "Бяхте ли достатъчно информиран какво лечение ще имате през цялото време", "Обърнаха ли ви достатъчно внимание?", "Гарантиран ли ви бе достъпът до болницата?", "Чакахте ли да ви хоспитализират, ако ви се наложи бихте ли ползвали отново това болнично заведение?". Това коментира още д-р Ваньо Шарков.