- 28 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8743
- GBP / BGN 2.3536
- CHF / BGN 2.0816
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Докато държавата не даде пари, ситуацията в БДЖ няма да се промени
18 Ноември 2014 | 09:00
/КРОСС/Проверката на министъра на транспорта Ивайло Московски показа, че у нас има девет рискови гари. На тя е преминато на ръчен режим и се разчита изцяло на субективния фактор, тъй като се извършва рехабилитация на трасетата. Рехабилитацията е част от проекти по Оперативна програма „Транспорт", уточни в студиото на Нова тв министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
На 16 ноември пътническият влак от Бургас за Ямбол едва не се удря във вече спрян на шести коловоз друг пътнически влак - за Варна, на гара Церковски. Две седмици по-рано пък влак е насочен за друг коловоз, вместо първоначално определения и само аварийната спирачка предотвратява катастрофа.
По повод тези случаи министърът коментира, че има допусната грешка - да има голямо трасе развързани гари, изключени от системата на сигнализация и сигнално-охранителна техника. Той посочи, че са работи този проблем да бъде решен скоро, господинът, който е сбъркал на гара Церковски, е уволнен, а началникът на гарата е с последно предупреждение.
По думите му докато държавата не отдели необходимите средства да се обнови и автоматизира системата ситуацията в железниците ще бъде такава. „Докато бяхме на власт сме стартирали проекти за над 1.2 млрд. лева, които включват автоматизация", каза той и добави, че е електрифицирана по-голяма част от мрежата у нас. „Съществуват места, където не е електрифицирана и затова имаме два типа състав - електрически дезира и дизелови", обясни той.
По думите на министъра локомотивният състав на БДЖ е на 35-40 години.
Попитан няма ли пътниците да избягат от БДЖ, тъй като е опасно да се пътува с влак, той отговори, че опасно е ако не се вземат тези мерки, които взимаме. „И точно затова го правим, за да са сигурни пътниците", допълни транспортният министър.
Относно пътниците, които не си купуват билети и пътуват гратис той заяви, че продаването на билети ще се автоматизира и така ще се минимизират рисковете от подобни загуби.
Московски беше категоричен, че не предстоят нови съкращения в дружеството. Той обаче посочи, че няма желаещи да работят в железниците и допълни: Не бих казал, че е заради възнаграждението, въпреки че има място да се работи по темата."
Попитан ползвал ли е скоро влак, министърът отговори, че не ползва този транспорт. За последно се е качвал на влак по работа.