• 01 Ноем 2024 |
  •  USD / BGN 1.7973
  •  GBP / BGN 2.3352
  •  CHF / BGN 2.0780
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 0°C

Янков: Държавата е длъжна да създаде условия за подобряване състоянието на БДЖ

Янков: Държавата е длъжна да създаде условия за подобряване състоянието на БДЖ

/КРОСС/ Най-големият проблем, които повлия негативно върху състоянието на железниците, бе съсипването на българската икономика, земеделие и промишленост. Това заяви във Варна бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев. Заедно с председателя на Областния съвет на БСП във Варна и кандидат за народен представител Красимир Янков той участва в среща-дискусия със служители на БДЖ. Янков и Мутафчиев посочиха, че задълженията на железниците към момента наистина са големи и възлизат на над 700 милиона лева. „Никоя банка обаче не би отпуснала заем на предприятие, което не е финансово стабилно", заяви Красимир Янков. Той бе категоричен, че кредити без държавна гаранция не може да има. „Ако се върнем няколко години назад ще видим, че през 2009 година перспективите за железницата бяха добри, а кредиторите имаха доверие на железопътния превозвач- поради простата причина, че той е изплащал редовно дължимите си вноски", посочи кандидатът за народен представител от БСП. По думите му големият проблем за БДЖ обаче идва след решението на мениджърите да преустановят изплащанията по задълженията на дружеството през последните 4 години. „Мисля, че има достатъчно възможности за мобилизация вътре в железниците и в държавата този проблем да бъде решен", посочи Янков и допълни, че това би било възможно и по-рано, ако през последните две години са били водени преговори с кредиторите за предоговаряне на условията по изплащането на задълженията. Красимир Янков и бившият транспортен министър от БСП Петър Мутафчиев бяха категорични, че за оздравяването на Българските държавни железници са необходими две условия: от една страна да се конкретизират задълженията на държавата и от друга, да се изясни какъв ще бъде ангажиментът на работещите в системата на БДЖ. „Факт е, че през последните няколко години работещите в БДЖ са демобилизирани от натрапваната им теза, че железницата си отива, че тя не е конкурентоспособна на автомобилния транспорт, не се инвестира нищо в закупуването на нови локомотиви и вагони, както и че не се подобрява качеството на предлаганите транспортни услуги. БСП като социална партия ще продължи да работи за стабилизирането на българския железопътен превозвач, а държавата е длъжна да създаде нужните условия за подобряване на състоянието му", заяви Красимир Янков.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.