- 27 Дек 2024 |
- USD / BGN 1.8819
- GBP / BGN 2.3566
- CHF / BGN 2.0949
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 0°C
Промените в Закона за е-управлението ще са готови за обсъждане в ИТ общността до 20 септември
02 Септември 2014 | 14:20
/КРОСС/ Експертната група, която работи по промените в Закона за електронното управление, се очаква да бъде готова с първи вариант на промени в текстовете до 20 септември. По измененията на закона вече работят представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, браншовите и работодателски организации от сектора (КРИБ, БТПП, БАИТ, БАСКОМ), БАН, университети и неправителствени организации. Първите две дискусии по проекта вече се състояха. Групата ще заседава поне три пъти седмично, съобщава пресцентърът на МТИТС.
Измененията ще бъдат представени на професионалната общност от бранша на информационните технологии и съобщенията. В края на септември първоначалният проект ще бъде предоставен за обществено обсъждане. Това е основният приоритет на екипа на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в рамките на мандата на служебното правителство. Другата основна задача е ускоряването на работата по електронни услуги за гражданите и бизнеса.
Вече се работи по функциите на държавния системен администратор. Това е институцията, която ще поддържа изградените системи, ще помага в обучението на потребителите и ще консултира ведомствата при изготвяне на заданията за поръчка на хардуер и софтуер. „Създаването на системен администратор ще реши един от най-големите проблеми пред електронното управление в момента - да бъдат поддържани „живи"създадените услуги и връзки между системите", коментира по този повод министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова. Новата структура ще сложи край на работата „на парче" и ще спре изразходването на милиони левове за едни и същи дейности, добави тя.
Започна работа и друга група от експерти, която създава методика и показатели за оценка на изпълнението на дейностите по въвеждане на електронно управление. Системата ще следи напредъка в е-управлението и ще бъде обществено достъпна. „Липсата на ясни критерии е причината за неефективно усвояване на средствата през годините и за неясните практически ползи от разработените проекти", коментира министър Николина Ангелкова.
МТИТС работи активно по координацията на няколко електронни услуги и автоматичен обмен на данни между системата на ИА „Автомобилна администрация" и МВР. Очаква се до края на октомври те да бъдат представени и да започнат да функционират. Е-услугите са свързани с обмен на данни за свидетелствата за управление на автомобилите, както и за техническите прегледи. В напреднал етап е и разработването на услугата за автоматична електронна проверка в НАП за липса на задължения на превозвачите.
В процес е и надграждането на системата за онлайн резервация и продажба на жп билети. В момента тази услуга се предоставя за шест направления, като от края на октомври предстои да бъде достъпна за още три.
Продължава и работата по проектите за електронни услуги, свързани с гражданска регистрация (ГРАО), общинска собственост, местни данъци и такси и социални дейности в Столична община и Велико Търново.